Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Remmy
Remmy
Hallo,
Vorige maand heb ik een holding BV opgezet met daaronder twee werk BV's. Voor alle drie de BV's zijn al wel kosten gemaakt, en de toekomst zullen er ook een aantal zaken aangeschaft worden waar beide werk BV's gebruik van zullen maken. Er zijn nog geen inkomsten gegenereerd, maar wel moet ik voor de twee werk BV's al BTW-aangifte doen over het tweede kwartaal. De holding is niet door de belastingdienst gevraagd om BTW-aangifte te doen.
Mijn vragen zijn nu:
- Waar regel ik BTW-teruggaaf voor kosten gemaakt door/voor de holding?
- Hoe schaf ik bedrijfsmiddelen aan welke door beide werk BV's gebruikt gaan worden en hoe kan dat BTW-technisch zo eenvoudig mogelijk ingericht worden?
Zoals altijd, hartelijk dank voor het meedenken!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag