• 0

Ondernemingsplan tbv bedrijfsovername

Allen,

Wie kan mij wat tips geven voor het opstellen van een ondernemingsplan tbv een bedrijfsovername? Het financiele gebeuren ( jaarrekening, schulden etc.) van het over te nemen bedrijf is uitbesteed aan een accountant. Hier verwacht ik binnenkort uitslag over. De financierder vraagt hierom. Echter de vraag is hoe dien ik het ondernemingsplan te schrijven, in die zin, we zijn een startende onderneming en willen een 'vliegende start' maken door een bestaande onderneming over te nemen en deze aan te passen aan onze bedrijfsvisie. We hebben een opzet gemaakt met Easy Start-Lite, doch dit software programme is zeer beknopt.

Wie heeft er een voorbeeld van een ondernemingsplan geschreven voor een bedrijfsovername?

Gaarne reaktie's.

Alvast bedankt!

Imtiaz

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5035-ondernemingsplan-tbv-bedrijfsovername/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

een businessplan is iets dat je niet zomaar van een ander kan overnemen en dan even aanpassen. van zeer groot belang is dat je zélf nadenkt over de volgende aspecten:

1. wat zijn mijn doelstellingen met het nieuwe bedrijf;

2. hoe ga ik die doelstellingen bereiken;

3. wat is daar allemaal voor nodig;

mbt punt 3 mag je ook niet te blind varen op je accountant. je zult ook zelf goed inzicht moeten hebben of krijgen in de cijfers en wat daar achter zit.

kortom, je moet het zelf doen, anders is het tot mislukken gedoemd. uiteraard is hier wel veel hulp aanwezig op HigherLevel, maar je moet dan echt gericht vragen stellen.

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

Inderdaad Venture Capital. Het voorbeeld heb ik louter nodig als leiddraad. In feite hebben we onze doelstellingen op papier en hoe we deze willen bereiken. Echter, de inleiding schrijven vind ik lastig. We zijn bezig met het opzetten van een evenementenbureau, dwz het uit handen nemen van bijvoorbeeld alle arrangementen die nodig zijn voor bijvoorbeeld een bruiloft ( een soort van weddingplanner). We verzorgen de catering, versiering van de zaal, bruidstaarten etc. Daar willen we naar toe. Nu hebben we de mogelijkheid om een bedrijf over te nemen die twee feestzalen in beheer heeft. We kunnen dus naast zaalboekingen, onze diensten en services aanbieden tegen een meerprijs. In feite een totaalpakket, de zaal, catering, versiering zoals de klant dit wilt, bruidstaart, foto -en videoreportage etc.

Ik heb nog meer info, maar dan vertel ik te veel van ons idee/plan.

Om voor bovengenoemd een inleiding te verzinnen, en de toon ervan vind ik lastig. Is de toon formeel, of informeel? Dient vermeld te worden dat in eerste instantie een lopend bedrijf wordt overgenomen en daarna het evenementenbureau om de hoek komt kijken ( waar we overigens geen financiering voor nodig hebben)? Dient in het OP gericht op bedrijfsovername te worden vermeld wat onze beweegredenen zijn ( wil eigen baas zijn etc), onze kwaliteiten, waarom deze branche etc?

Het te overnemen bedrijf is overigens een lopend bedrijf, de weekenden zijn tot eind september gereserveerd. Dus inkomsten t/m september zijn gegarandeerd ( natuurlijk kunnen er wat uitvallers zijn).

Imoe

• 0

waarom is het schrijven van een inleiding lastig?

als er iemand moet kunnen uitleggen waar je bedrijf voor staat en hoe je het in de markt kan zetten, ben jij het wel. vergelijk het maar met je marketing verhaal om nieuwe klanten binnen te halen, ook dat moet enthousiasme uitstralen en to-the-point zijn.

kortom: jij moet het schrijven en realiseer je dat het heel gewoon is om hier nachten aan door te werken en de eerste 15 concepten weer weg te gooien voor dat je zelf echt tevreden bent.

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar