• 0

Ruisende inbreng.

Dag Forumleden. Ik heb een fiscale achtergrond maar helaas weet ik zeker niet genoeg, daarom vraag ik hier graag bevestiging of ik inderdaad juist denk.

 

Wij hebben besloten om de VOF per 01-11-2015 ruisend om te zetten in een BV met twee holdings. De VOF heeft verder geen stille reserves e.d. waardoor er niet of nauwelijks is af te rekenen

 

Omdat de datum van omzetting pas over 2 maanden is hoef ik dan ook geen intentieverklaring te laten registreren? Of dien ik dit wel te doen omdat ik de balansen tot 1 november in orde dien te maken en deze dan pas kan gebruiken voor de nieuwe openingsbalansen BV die de notaris nodig heeft.

 

1 Intentieverklaring (indien nodig)

2 Oprichting BV (offerte aanvragen en formulieren aanvragen bij de notaris?)

3 Notaris maakt concept akte op

4 Opmaak inbrengbeschrijving en openingsbalansen

5 Notaris richt de BV's op

6 Diverse overeenkomsten maken

7 Diverse werkzaamheden inzake lonen

8 In de IB rekening houden met de omzetting

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ga gewoon naar de notaris om de BV op te richten, zou ik zeggen.

Als die eenmaal bestaat, kan deze alles van de VOF 1 op 1 overnemen (tenminste als de marktwaarde redelijk gelijk is aan boekwaarde en dat zal wel in dit geval). Wel alles dan ook op naam van de BV over laten zetten (dus bankrekeningen e.d. - je kan natuurlijk ook vast bijvoorbeeld de bank informeren en checken welke handelingen je dan straks moet verrichten etc.).

Link naar reactie
  • 0

Ga gewoon naar de notaris om de BV op te richten, zou ik zeggen.

Als die eenmaal bestaat, kan deze alles van de VOF 1 op 1 overnemen (tenminste als de marktwaarde redelijk gelijk is aan boekwaarde en dat zal wel in dit geval). Wel alles dan ook op naam van de BV over laten zetten (dus bankrekeningen e.d. - je kan natuurlijk ook vast bijvoorbeeld de bank informeren en checken welke handelingen je dan straks moet verrichten etc.).

 

Dat klinkt wel heel gemakkelijk. Dus de notaris heeft helemaal geen openingsbalansen en inbrengbeschrijvingen nodig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.