• 0

Specificatie eigen vermogen maatschap op privé balans

Hoi allemaal,

 

Ik ben onderdeel van een fysiotherapie maatschap en aangezien ik de kosten een beetje wil drukken doe ik mijn privé aangifte zelf.

 

Nu is mijn vraag of ik mijn deel in het eigen vermogen van de maatschap ook op moet nemen op mijn privé balans, bijvoorbeeld als vordering op de maatschap.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Groeten,

Jansje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is geen vordering.

 

Normaal gesproken maak je voor jouw gedeelte van de maatschap aparte jaarstukken aan die gekoppeld zijn aan je aangifte (want in tegenstelling tot de VOF heeft een maatschap eigenlijk geen eigen, apart vermogen - het is allemaal 'verschillende vermogens' die bij verschillende maten horen) of je integreert het in de jaarstukken van jezelf als ondernemer (in je eenmanszaak, dus).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

Dus als ik het goed begrijp maak ik twee keer aparte stukken aan, eerst voor het deel van de maatschap, met oa de gedeelde huur van het bedrijfspand, en daarna voor mijn eigen deel, waar dan bijvoorbeeld mijn telefoonkosten in voorkomen.

 

En wat betreft het 'eigen vermogen' van de maatschap, dit voer ik in op de balans onder samenwerkingsverband. Dit komt dan dus niet weer terug in mijn prive stukken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.