• 0

Platform voor organisatoren evenementen - inschrijving vrijwilligers

Omschrijving van je concept:

Website

 

Samen met een studiegenoot heb ik een platform ontwikkeld voor organisatoren van (eenmalige) evenementen welke met grote groepen vrijwilligers werken.

 

Stel je bent een organisator van een hardloop evenement en je hebt een grote groep vrijwilligers nodig die je gaan ondersteunen tijdens het evenement. Tijdens ons onderzoek zagen wij dat je als vrijwilliger dan vaak een email moet sturen naar de coördinator met je gegevens en aan welke activiteiten je wilt meehelpen. Als IT studenten dachten wij, dat kan ook anders.

 

Via ons platform kan een organisator eenvoudig een evenement aanmaken en hier diverse activiteiten aan toevoegen.

 

Een activiteit bestaat uit:

[*]Naam activiteit[*]Beschrijving[*]Starttijd[*]Eindtijd

 

Daarnaast kun je de volgende informatie opvragen van de vrijwilliger:

[*]Naam [*]Adres [*]Postcode [*]Plaatsnaam [*]Email [*]Geboortedatum [*]Rijbewijs [*]Geslacht [*]Telefoonnummer [*]Kledingmaat [*]Medicatie [*]Diëten

 

Binnen ons platform ontvang je een link welke de organisator kan delen op zijn website, facebook, twitter of andere kanalen. Via deze link kan een vrijwilliger zich eenvoudig aanmelden voor een activiteit.

 

De organisator krijgt in zijn dashboard een overzicht te zien, wie zich ingeschreven heeft voor een activiteit met alle opgevraagde gegevens. Daarnaast is het mogelijk om deze data te downloaden/exporten middels een CSV bestand.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De basis van het platform staat en is te gebruiken voor organisatoren. Verder zijn wij opzoek naar organisatoren die het platform willen testen/in gebruik willen nemen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het werven, selecteren, communiceren en plannen van vrijwilligers door middel van ons platform.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Geen mailtjes meer afhandelen maar vrijwilligers direct laten inschrijven op activiteiten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle info, tips of opmerkingen zijn van harte welkom!

 

[verandering: titel]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De informatie op je site vind ik erg summier. Ik zou een soort handleiding met schermvoorbeelden op de site zetten, zodat organisatoren kunnen zien wat je precies aanbiedt en zo kunnen bepalen of het iets voor ze is.

 

Zijn alle velden die een vrijwilliger moet invullen bijvoorbeeld verplicht? Of kan de organisator zelf kiezen welke gegevens er ingevoerd moeten worden? Kun je bij een activiteit meerdere tijdvakken opgeven, of alleen een startdatum/tijd en een einddatum/tijd? Kun je activiteiten aan elkaar koppelen, zodat een vrijwilliger zich alleen kan inschrijven voor een combinatie ervan? Zijn alle evenementen voor iedereen zichtbaar?

 

Als je van de vrijwilligers namen, geboortedatums, medicatie en diëten gaat vastleggen kan ik me voorstellen dat daar behoorlijk strenge regels voor gelden. Heb je je daar al mee beziggehouden?

 

Hebben jullie voor het bepalen van de functionaliteiten van deze toepassing overleg gehad met organisatoren van verschillende soorten evenementen?

Link naar reactie
  • 0

Je vraagt naar het bezit van een rijbewijs, omdat dat soms handig kan zijn, maar je vraagt niet naar het bezit van een auto, wat waarschijnlijk veelal minstens even handig is (want wat moet je met alleen een rijbewijs).

 

Ik kan me voorstellen dat het ook heel handig kan zijn om bij sommige evenementen vrijwilligers aanwezig te hebben met een EHBO-diploma, een diploma Reddend Zwemmen, een diploma Sociale Hygiëne, enzovoort. Ik denk dat je dergelijke wensen beter kunt faciliteren door organisatoren zelf vragen te laten toevoegen.

Link naar reactie
  • 0

John B en Ward bedankt voor jullie input!

 

De informatie op je site vind ik erg summier. Ik zou een soort handleiding met schermvoorbeelden op de site zetten, zodat organisatoren kunnen zien wat je precies aanbiedt en zo kunnen bepalen of het iets voor ze is.

Ja dat klopt, wij zijn al nieuwe teksten aan het schrijven en hebben nu ook een demo klaar staan welke we kunnen publiceren op bijvoorbeeld de homepage.

 

 

Zijn alle velden die een vrijwilliger moet invullen bijvoorbeeld verplicht? Of kan de organisator zelf kiezen welke gegevens er ingevoerd moeten worden? Kun je bij een activiteit meerdere tijdvakken opgeven, of alleen een startdatum/tijd en een einddatum/tijd? Kun je activiteiten aan elkaar koppelen, zodat een vrijwilliger zich alleen kan inschrijven voor een combinatie ervan? Zijn alle evenementen voor iedereen zichtbaar?

Een organisator kan zelf kiezen welke gegevens ingevoerd moeten worden. Bij een activiteit is het op dit moment nog niet mogelijk om meerdere tijdvakken op te geven, deze staat wel op de planning.

 

Verder kan een vrijwilliger zich op meerdere activiteiten inschrijven. Hier zit alleen (nog) niet een check op, qua overlappende activiteiten.

 

Evenementen zijn zichtbaar voor iedereen die beschikking heeft tot de url. De organisator ontvangt een unieke url welk gedeeld kan worden onder de vrijwilligers/facebook/website.

 

Je vraagt naar het bezit van een rijbewijs, omdat dat soms handig kan zijn, maar je vraagt niet naar het bezit van een auto, wat waarschijnlijk veelal minstens even handig is (want wat moet je met alleen een rijbewijs).

 

Ik kan me voorstellen dat het ook heel handig kan zijn om bij sommige evenementen vrijwilligers aanwezig te hebben met een EHBO-diploma, een diploma Reddend Zwemmen, een diploma Sociale Hygiëne, enzovoort. Ik denk dat je dergelijke wensen beter kunt faciliteren door organisatoren zelf vragen te laten toevoegen.

De mogelijkheid om zelf vragen te laten toevoegen staat inmiddels ook op de planning.

 

Nogmaals bedankt voor jullie input!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar je reactie op:

 

Als je van de vrijwilligers namen, geboortedatums, medicatie en diëten gaat vastleggen kan ik me voorstellen dat daar behoorlijk strenge regels voor gelden. Heb je je daar al mee beziggehouden?

Zeker als je straks de mogelijkheid hebt voor organisatoren om zelf vragen toe te voegen, dan kunnen daar ook weer allerlei privacy-gevoelige vragen bij zitten.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag mij af hoe je de marketing van een dergelijk platform gaat aanpakken. In businesstermen is het een dubbel sided platform (tenminste als ik het goed heb gezien). Hierbij is het belangrijk om twee partijen (in jouw geval organisatoren en vrijwilligers) tevreden te stellen. Sterker nog, hoe meer waarde je kunt geven aan beide partijen, hoe krachtiger jouw platform zal zijn. Daarom denk ik dat deze vragen relevant zijn voor jouw platform:

 

- Hoeveel waarde bieden jullie aan welke partij? (hoe groot is het probleem en kun je dat goed oplossen met jullie platform?)

 

- Hoe koppelen jullie een verdienmodel aan die waarde? (Hoeft uiteraard niet met cijfers onderbouwd te worden. Alleen de grote lijnen zijn interessant om over te sparren.)

 

- Hoe gaan jullie de marketing inzetten? (welke kanalen, waar ligt jullie focus en op welk kanaal verwachten jullie het meeste resultaat te boeken?)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.