Ik kan als maat in een maatschap meedoen met een onderneming.
Voor de belastingdienst ben ik dan ondernemer. Hoe zit het dan met de omzet die ik we als maten genereren? Moeten we die afzonderlijk factureren aan de maatschap (minus 15% afdracht voor de kosten die we gezamenlijk maken) of wordt de administratie normalerwijze vanuit de maatschap gedaan?
In de overeenkomst wordt een maandelijks voorschot genoemd, die periodiek verrekend zal worden. Ben wel benieuwd hoe dit vanuit mijn administratie verwerkt zal moeten worden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Oracle
Oracle
Ik kan als maat in een maatschap meedoen met een onderneming.
Voor de belastingdienst ben ik dan ondernemer. Hoe zit het dan met de omzet die ik we als maten genereren? Moeten we die afzonderlijk factureren aan de maatschap (minus 15% afdracht voor de kosten die we gezamenlijk maken) of wordt de administratie normalerwijze vanuit de maatschap gedaan?
In de overeenkomst wordt een maandelijks voorschot genoemd, die periodiek verrekend zal worden. Ben wel benieuwd hoe dit vanuit mijn administratie verwerkt zal moeten worden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51034-als-maat-in-een-maatschap-hoe-werkt-dat-precies/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag