• 0

Zzp en in loondienst inkomstenbelasting

Beste Higherlevel leden,

 

Ik ben werkzaam als zzp'er (minder dan 1225 uur) en ik werk in loondienst. Na veel zoeken kom ik er toch niet helemaal uit.

 

Ik werk minder dan 1225 uur als zzp'er en moet mijn inkomsten als "resultaat uit overige werkzaamheden" in voeren.

 

Nu vraag ik mij af of ik in dat bedrag al mijn heffingskorting & arbeidskorting berekend moet hebben? Of komt dit in de aangifte, nadat mijn resultaat uit overige werkzaamheden en inkomsten uit loondienst bij elkaar is opgeteld?

 

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel.

 

Alvast bedankt,

 

Vriendelijke groet,

Marcha

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Marcha,

 

Je vertelt dat je je inkomsten als ZZP er MOET opgeven als resultaat uit overige werkzaamheden en dat je niet aan de 1225 uur per kalenderjaar komt. Op zich staat dit los van elkaar. Wellicht kun je toch als ondernemer gezien worden (en je inkomsten als winst uit onderneming aangeven), kijk daar eens naar. Het urencriterium van de Belastingdienst heeft te maken met de aanspraak op regelingen als Zelfstandigenaftrek en Startersaftrek Belastingdienst.

 

Ik ben benieuwd naar wat je doet en wie je opdrachtgevers zijn. Ik kan me voorstellen dat je in de praktijk tegen nog meer zaken aanloopt. Bijvoorbeeld dat opdrachtgevers vragen naar KvK inschrijving, VAR verklaring, BTW nummer. Meer informatie over werken als ZZP er kun je vinden op het Ondernemersplein ZZP. Ook kun je een webinar over dit onderwerp volgen webinar.

 

Veel succes met je activiteiten!

 

Gerdine Annaars

Ondernemersadviseur

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Nu vraag ik mij af of ik in dat bedrag al mijn heffingskorting & arbeidskorting berekend moet hebben? Of komt dit in de aangifte, nadat mijn resultaat uit overige werkzaamheden en inkomsten uit loondienst bij elkaar is opgeteld?

 

Simpel antwoord; Nee, jij hoeft zelf niks te berekenen. Zet gewoon ca 50% van je zpp verdiensten apart, dan zit je meestal safe.

 

Beetje achtergrond;

Heffingskortingen zijn een korting op de te betalen belasting.

In de aangifte wordt eerst berekend wat je totaal aan belastingen zou moeten betalen over al je inkomsten én daarna worden de heffingskortingen daar vanaf getrokken.

Aangezien je ook in loondienst bent, wordt vermoedelijk e.e.a. al verrekend.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.