• 0

Wettelijke verplichtingen online veiling?

Goedendag,

Ik heb meegedaan aan een veiling op domeinmatch.nl. Ik heb de veiling voor een domein gewonnen, maar heb niet goed gekeken en wil afzien van de aankoop. Hoewel ik mij bewust ben dat dit puur mijn fout betreft, vroeg ik me af wat de wettelijke verplichting van mij is en of daadwerkelijk de aankoop kan, wettelijk gezien, kan worden afgedwongen. Kortom, heb ik in deze nog een poot om op te staan of niet?

 

Dank voor jullie feedback!

Rob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga er van uit dat je de aankoop als bedrijf hebt gedaan. Zo ja, dan kun je niet meer onder de koop uit, want je kunt geen gebruik maken van het consumentrecht waarbij er een bedenktermijn is.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Dat is afhankelijk van hoe je je hebt geregistreerd op de veilingsite. Ik heb daar geen inzicht in. Denk ook aan de algemene voorwaarden van de site. Staat daar in dat je afstand doet van de bedenktermijn en ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Bedankt.

Op domeinmatch.nl/gebruiker/terms kan ik er niet zoveel over terugvinden. Behalve dat ze bij uitblijven van betaling de domeinnaam weer in de verkoop mogen doen en ze kosten kunnen verhalen. Ik ben er ongetwijfeld mee akkoord gegaan.

 

Ik sta momenteel echter ingeschreven zonder bedrijfsgegevens, maar bezit wel een bedrijf.

Hartelijk dank.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als jij onder je eigen naam hebt meegedaan aan die veiling en je zegt er verder niets over, dan kan het veilingbedrijf niet aan de buitenkant zien dat jij eigenlijk als ondernemer hebt geboden. Pak in dat geval je voordeel en beroep je op je bedenktermijn.

 

Wat struikelblokken die ik me kan voorstellen:

 

- Je hebt een een domein geregistreerd dat alleen maar door bedrijven gebruikt zal worden, bijvoorbeeld een *.co.uk-domein. Als veilingbedrijf zou ik dan al snel beweren dat je als ondernemer hebt gekocht.

 

- De veiling is buitenlands en trekt zich niets aan van Nederlandse consumentenwetten.

 

(Of een buitenlands bedrijf aan Nederlandse consumentenwetten is gebonden, hangt er onder meer van af of het bedrijf zich op Nederlandse consumenten richt. Bijvoorbeeld als er een Nederlandstalige interface wordt geboden, een Nederlands contactadres is en betalingen via Ideal mogelijk zijn. Echter, bij buitenlandse bedrijven is compliance lastig af te dwingen.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.