• 0

Importeren uit China en verkopen in NL - maar wat nu?

Goedemiddag mede Higherlevel leden,

 

Ik zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op lijk te krijgen, of de berichten op internet zijn nogal gedateerd.

 

Zelf heb ik het idee om uit China bepaalde producten ( zeg even telefoonhoesjes ) te importeren en deze middels een webshop te verkopen.

 

Maar nu zit ik met een aantal uitdagingen:

 

1. Zitten er specifieke eisen aan producten als telefoon hoesjes?

2. Buiten douane import / BTW invoer, mis ik nog iets?

 

Het rare is, ik vind het heel weinig van, maar er zijn velen die het toch lijken te doen. Alleen op het gebied wat ik tot nu toe gevonden heb is dit minder tot niet aanwezig.

Vandaar mijn voorbeeld met telefoonhoesjes, daar dit ongeveer in het zelfde segment zit zeg maar.

 

Alle input is zeer gewaardeerd, en dank voor jullie tijd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uiteraard aan telefoon hoesjes zitten regels, maar dat zit er aan elk product wat je wil importeren. Het product moet immers veilig zijn.

 

Verder heb je te maken met de douane maar dat is je geloof ik al duidelijk. Verder heb je uiteraard te maken met transport kosten. Maar daar over gaat je vraag ook niet. Maar wat wil je nu precies weten?

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Voor mij persoonlijk is dit ook nieuw terrein.

 

Het geen ikzelf in gedachte had was:

 

1. Ik importeer de hoesjes voor x-bedrag.

2. Gooi er een x-marge overheen, verkoop het dan voor x.

 

Alleen ik zit met de regels waaraan het product moet voldoen, dat is mij niet helder.

En wat als het product daar in theorie volgens de Chinese leverancier daaraan voldoet, wat als dat achteraf niet zo is.

En natuurlijk ook nog, wat als er iets gebeurt waarvan men zegt dat dit aan mijn product ligt.

 

Dat zijn van die dingen waaraan je denkt, en om heel eerlijk te zijn, je ook kunnen ontmoedigen om door te zetten door al die regels juist.

Je ziet door de bomen het bos niet meer af en toe :)

Link naar reactie
  • 0

Over product aansprakelijkheid bij import zijn echt menig topics al geschreven. Ik zou zeggen probeer de zoek functie eens. Maar stel regel is: De importeur wordt door de wet gezien als de producent. Jij bent zelf verantwoordelijk om er voor te zorgen dat de producten veilig zijn die je gaat importeren. Je kan dit soort zaken laten controleren door Dekra, TUV, SGS etc. Verschuilen achter de leverancier kan dus niet! Wel kan je proberen later eea op hem te verhalen maar dat is vaak een onbegaanbare weg.

 

Verder is er binnen kort een webinair

 

Ook kan je wellicht

hier wat informatie op doen.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Meneer Jansen heeft een maatpak van ca 2500 euro. Hij koopt zo'n leuk hoesje van je en draagt het in de binnenzak van zijn dure pak. Het gaat wat regenen of meneer Jansen maakt een dansje en het hoesje raakt vochtig en geeft een bruin kleurtje af in het dure pak. Door de stomerij in te schakelen wordt de zaak alleen maar verergerd....... Meneer Jansen zal je aansprakelijk stellen......

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.