Ik heb een vraag over de aangifte omzetbelasting. Ik ben net gestart met een galerie. En ik wil graag weten welk bedrag ik van een verkocht kunstwerk moet invullen bij mijn aangifte. Ter illustratie een rekenvoorbeeld:
Verkoopprijs is € 623,28 inclusief 6% btw
Provisie (30%) over verkoop incl. btw: 186,98
In rekening brengen bij kunstenaar: 436,30
De kunstenaar stuurt mij een nota wanneer ik een werk heb verkocht. Ik ontvang dus de € 623,28 en maak vervolgens de € 436,30 over naar de kunstenaar.
Moet ik bij 'inkomsten' de € 186,98 zetten of de € 623,28 en dan bij 'uitgaven' de € 436,30?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
scswart
scswart
Beste,
Ik heb een vraag over de aangifte omzetbelasting. Ik ben net gestart met een galerie. En ik wil graag weten welk bedrag ik van een verkocht kunstwerk moet invullen bij mijn aangifte. Ter illustratie een rekenvoorbeeld:
Verkoopprijs is € 623,28 inclusief 6% btw
Provisie (30%) over verkoop incl. btw: 186,98
In rekening brengen bij kunstenaar: 436,30
De kunstenaar stuurt mij een nota wanneer ik een werk heb verkocht. Ik ontvang dus de € 623,28 en maak vervolgens de € 436,30 over naar de kunstenaar.
Moet ik bij 'inkomsten' de € 186,98 zetten of de € 623,28 en dan bij 'uitgaven' de € 436,30?
Alvast bedankt,
Mvg
Charlotte
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51596-btw-over-consignatiegoederen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag