Hallo,

Ik ben op zoek naar leuke, inspirerende boeken geschreven door ondernemers. Ik heb bij de boekenwinkel gekeken maar er was redelijk weinig op dit gebied. Ik bedoel geen (directe) studieboeken. Ik heb de Trumps al gelezen, erg lollig en ook nog wel leerzaam op sommige punten. Verder zag ik het boek over John de Mol, lijkt me toch minder interessant.. Iemand suggesties?

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5194-boeken-door-ondernemers/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Weliswaar geen boek, maar voor geinteresseerden over een goed uitgeschreven (en boeiend verhaal) over productinnovatie, uitvinders, venture capital en de gevolgen hiervan: de geschiedenis van de Palm handheld.

In het kort: Hawkins vind het ding uit, en brengt het samen met Donna Dubinsky tot een succes, maar heeft geen financien om de grote vraag aan te kunnen. Wordt overgenomen door Us Robotics, maar kan niet gedijen binnen een grote organisatie, en begint samen met Donna een nieuw bedrijf (Handspring), terwijl de Palm OS nog steeds gelicenseerd blijft aan US Robotics. Us Robotics mist de idee-generator Hawkins, en het marktaandeel gaat hard omlaag. Windows CE komt ook op en wordt een serieuze concurrent.

Handspring ontwikkeld nieuwe succesvolle modellen als de Visor en Treo, en Handspring heeft eerder door dan Palm dat de graffiti verlaten moet worden omdat de consument een mini-toetsenbord wil. De Treo wordt eensucces, maar gaat daaraan ten onder: deodnerdelen kunnen niet tijdig geleverd worden. Plam wordt gesplitstineensoftwareen hardwaredivisie, en later weer samengevoegd. Uiteindelijk wordt Handspring weer opgekocht door Palm, en werkt Hawkins weer in een grote organisatie. Voor Donna is dan geen plaats.

Het klinkt als een soap, maar geeft prachtig inzicht in hoe een uitvinder worstelt met liqiditeitsproblemen, en hoe een grote organisatie niet zonder de creatieve drijfveer kan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar