• 0

Forum in een aparte Stichting onderbrengen?

Van de week bedacht ik me dat het misschien interessant kan zijn om het forum, dat wij hebben opgezet, onder te brengen in een stichting los van onze VOF. We willen de mogelijkheden mbt het adverteren op het forum afgescheiden houden van VOF. De stichting zal geen winst oogmerk hebben en wij willen de tijd die we besteden aan het forum dan vanuit de VOF doorberekenen aan de stichting.

 

Op deze manier willen we de opbrengsten van de advertenties onbelast laten. Maar mij is nog niet helemaal duidelijk wat de juridische gevolgen zijn, als we dit gaan uitvoeren.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is het nut? Als je uren doorberekend aan de stichting zal daar BTW op berekend worden, als de stichting geen BTW mag verrekenen ben je dus duurder uit.

 

Een stichting heeft een ideele doelstelling, of een stichting BTW plichtig is hangt af van de dienstverlening, als die commercieel is is deze BTW-plichtig. Als de dienstverlening niet commercieel is kan je BTW-verrekening aanvragen, bijvoorbeeld omdat de je meer BTW betaald dan berekend.

 

gr. Pim

 

P.S. Over welk forum heb je het eigenlijk, over Higherlevel? Gaan we daar adverteren? en uren aan berekenen?

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0
Wat is het nut? Als je uren doorberekend aan de stichting zal daar BTW op berekend worden, als de stichting geen BTW mag verrekenen ben je dus duurder uit.

 

Het gaat niet om de BTW, maar om de VPB. Omdat we aan een aantal kenmerken voldoen, zoals sociaal belang, vrijwilligers etc. kunnen we mogelijk vrijstelling krijgen voor de VPB.

 

Als onze onderneming niet van de grond komt willen we wel het forum blijven runnen. Het forum zou dus volledig onafhankelijk moeten zijn.

 

Had de andere draadjes niet gevonden tijdens mijn zoektocht...

Maar een en ander is nu duidelijk.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.