• 0

Samenwerking met app ontwikkelaar!

Hallo ondernemers,

 

Ik ben op dit moment samen met een applicatie ontwikkelaar een project gestart. Hij doet de technische ontwikkeling (kosteloos) van de app en ik neem alle overige kosten voor mijn rekening (KvK, juridisch, marketing etc.) Het idee komt overigens van mij.

 

We zitten nog in het beginstadium en hebben mondeling afgesproken dat we dit project op basis van winstdeling gaan voortzetten.

 

Nu zijn we bij het punt aangekomen waarbij we een contract laten opstellen door een juridische partij. Loop nu tegen de volgende vragen aan.

 

Ik wil een B.V. gaan oprichten.

 

- Het auteursrecht / intellectueel eigendom van de applicatie ligt bij de applicatie ontwikkelaar. Dit moet worden overgenomen door de B.V. Klopt dit?

 

- Hoe kunnen we de winstdeling het beste regelen? Is het verstandig om beiden een percentage in de B.V. te krijgen of is het wellicht beter dat de B.V. volledig op mijn naam komt en de ontwikkelaar een percentage van de winst krijg. Wat zijn de voor- en nadelen?

 

- De app ontwikkelaar wilt natuurlijk een stuk zekerheid. Hij investeert tijd en energie in het kosteloos ontwikkelen van de app. Wat zijn zaken waar ik rekening mee moet houden om het voor hem ook interessant te maken?

 

Hoor graag reacties!

 

MvG,

 

Mark

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

- Het auteursrecht / intellectueel eigendom van de applicatie ligt bij de applicatie ontwikkelaar. Dit moet worden overgenomen door de B.V. Klopt dit?

 

 

Ja, het auteursrecht ligt bij de ontwikkelaar en zal, als dat de wens is, schriftelijk moeten worden overgedragen aan de BV. Als het om zeer innoverende technologie gaat kan er ook een octrooi worden aangevraagd (dit is echter niet snel het geval.). Dat zijn doorgaans de enige twee intellectuele eigendomsrechten die een rol spelen bij software.

Juridisch adviseur met focus op privacy, auteursrecht, merkenrecht, contracten en startups.

 

www.maylegal.nl

0653872244

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.