Hoofdkraan/freelancer.nl - een vloek of een zegen?

Aanbevolen berichten

Resultaat:

(...)

Op die manier heb ik in 1 jaar €100 verdiend.

Dat hoeft natuurlijk niet aan de site of aan de opdrachtgevers te liggen. Ik wil niet insinueren dat het aan jou ligt (voor de duidelijkheid), maar jouw persoonlijke ervaring hoeft niet generaliseerbaar te zijn.

 

Op mijn vraag of het niet beter is opdrachtgevers te binden met een kleine (symbolische) betaling bij het plaatsten van een opdracht antwoordde de HK medewerkster dat ze dat niet wilden doen om de concurrentie met andere freelance sites aan te kunnen.

 

Blijkbaar kan Hoofdkraan bestaan door de jaarabonnementen van de freelancers zelf.

Blijkbaar, want de vraag komt vooral van freelancers op dit moment. Opdrachtgevers hebben het voor het kiezen. Als de markt weer omdraait, draaien de verdienmodellen ook weer om. Uiteindelijk maakt dat niet uit, als het voor de betrokkenen maar meer oplevert dan het aan geld en moeite kost. Voor jou nu niet, blijkbaar.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Hey,

 

wegblijven bij Hoofdkraan wat mij betreft.

 

Ik heb in het verleden met ODesk en Elance gewerkt, waar aanzienlijk meer werk wordt aangeboden voor een fractie van de prijs. Ik weet dat dit internationale sites zijn, maar dat verantwoordt het prijskaartje van Hoofdkraan absoluut niet. We hebben het twee maanden gebruikt maar het aanbod is echt mi-ni-maal op Hoofdkraan.

 

Daarnaast zit je ook een jaar vast aan het abonnement, wat dus omgerekend 360,- is voor een Pro abonnement. Ze zouden zoiets best een maand na opzeggen af kunnen sluiten; het is geen mobiel abonnement ofzo...

 

tl;dr :

Hoofdkraan is veel te duur met wurgcontract voor karig aanbod.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.