• 0

Noorse particulier wil bestelling direct als cadeau naar VS laten versturen

Beste allemaal,

 

een Noorse particulier wil een fysieke bestelling in mijn Nederlandse webshop plaatsen en deze als cadeau direct naar de VS laten versturen. Hoe zit dat ook alweer met de BTW en de Amerikaanse douane?

 

Klopt het als ik de Noor geen BTW in rekening breng? In de gedachte dat Noorwegen geen EU-land is. Of in de gedachte dat het goed in de VS geleverd wordt.

 

Op http://www.cbp.gov/travel/international-visitors/kbyg/gifts lees ik verder het volgende:

Gifts worth up to $100 may be sent, free of duty and tax, to friends and relatives in the United States, as long as the same person does not receive more than $100 worth of gifts in a single day.

De waarde van de zending ligt onder deze drempel. Mag ik er dan ook met mijn klant van uit gaan dat de ontvanger niks betaalt voor ontvangst?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Je mag die zonder BTW verkopen indien je de uitvoer aantoon. Hierbij maakt het niet uit waar de particulier vandaan komt. Wel zou ik de daadwerkelijke waarde declareren op de vervoersdocumenten.

 

Of de importeur kosten gaat betalen is een 2e. Kan zomaar zijn dat je altijd een admin fee oid moet betalen.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.