• 0

Overname bedrijf met woning, financiering?

Ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet kon vinden binnen het forum. Mocht ik toch niet goed gezocht hebben, mag dit natuurlijk (met een link naar de antwoorden) gesloten worden.

 

Ik wil met mijn man een dierenpension overnemen. Deze worden altijd te koop aangeboden inclusief woonhuis, en daarnaast dus een ruimte (meestal schuur) met kennels, keuken, opslag, e.d. en een stuk grond om honden los te laten lopen.

 

Nu is de totale prijs van zo'n bedrijf + woonhuis bijvoorbeeld 500.000 euro, inclusief klantenbestand, reserveringen, etc. en ik schat de waarde van het huis (als je het los zou kopen) op zo'n 200.000.

 

Mijn vraag is, kan je een normale hypotheek afsluiten op het huis, gebaseerd op ons huidige inkomen uit loondienst, en een ander soort financiering voor de rest (het bedrijf dus), of wordt het huis gezien als bedrijf en is een normale hypotheek dan niet mogelijk?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de totale financiering zal een hypotheraire inschrijving verlangd worden.Of dat voor een deel een woningfinanciering gaat worden zal mede afhankelijk zijn of dat pand als woonhuis te bestempelen en te verkopen is. Een onafhankelijke taxatie zal hiervoor belangrijk zijn. Mocht dat niet zo zijn dan zal alles lineair over 20 jaar afgelost moeten worden.

 

Is de vraagprijs 300/m voor het pensiongedeelte?

 

Van belang is, dat je aantoont hoeveel en waarvoor je financiering nodig hebt. Daarnaast op welke wijze je in staat zal zijn om die financiering met rente terug te betalen.Dus start met het maken van een bedrijfsplan!

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de overname van een dierenpension komen veel zaken kijken. Graag wijs ik u op de informatie op Ondernemersplein.nl over het overnemen van een bedrijf (inclusief handig stappenplan) Overname en op de informatie over het financieren van een overname Financiering

 

Ik sluit mij aan bij het advies om een ondernemingsplan op te stellen. Daarnaast adviseer ik u contact op te nemen met de brancheorganisatie Dibevo.

 

Ik wens u veel succes!

 

Gerdine Annaars

Ondernemersadviseur

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.