• 0

Wetgeving Supplementen Industrie

Beste mensen,

 

Omdat ik een bedrijf in de supplementen industrie ga beginnen, heb ik een paar vragen.

- Zijn er vergunningen nodig voor het starten van een supplementen bedrijf (Productie, en Verkoop)?

- Naast het inschrijven bij KvK en het registreren bij NVWA, moet ik me als bedrijf nog bij een andere instantie registreren?

-In het warenwetsbesluit voedingssupplementen staat veel informatie over de dosering van mineralen en vitamines, echter over aminozuren en andere ingrediënten die vaak in (o.a. Preworkout) is weinig te vinden naar mijn weten. Zou ik in principe ieder ingredient dat al wordt gebruikt in supplementen op de nederlandse markt, gebruiken in mijn productie?

- Het werd mij duidelijk dat een zogenaamde HACCP verplicht is voor een bedrijf dat zich bezig houd met de productie en verkoop van voedingsmiddelen. Klopt het dat voedingssupplementen hier ook onder vallen, of is hier geen HACCP certificaat o.i.d. voor nodig. Als dit wel nodig is, wat komt hier bij kijken, is het gewoon een kwestie van een plan bij de hand hebben waar niet veel toezicht op wordt gehouden?

 

- Zijn er nog cruciale factoren m.b.t. wetgeving die ik mis?

 

Alvast bedankt voor het reageren,

 

m.v.g. Koen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Koen,

 

Nuttige informatie over regelgeving m.b.t. voedingssupplementen is te vinden op www.ondernemersplein.nl. Wat zoal in de supplementen verwerkt mag worden staat met name in de bijlagen I en II van de Richtlijn 2002/46/EG.

 

Met vriendelijke groet,

Otto van Peer

 

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

je hebt duidelijk nog een hoop uit te zoeken... :-\

 

zonder HACCP kan je niets produceren, voedselveiligheid is enorm belangrijk, eigenlijk moet je ook voldoen aan GMP normen wil je in deze business geloofwaardig zijn..

 

Je kunt niet automatisch aannemen dat stoffen al zijn toegelaten zijn als ze in andere producten zitten, wie zegt dat de andere fabrikant er niet op gokt dat ze ermee wegkomen?

ik heb al genoeg recalls voorbij zien komen van producten die al een jaar of langer op de markt waren!

je zal altijd eerst moeten checken of stoffen in de EU zijn toegelaten.

 

lees je ook eens in met de EFSA wetgeving, boetes zijn enorm als je de regels overtreedt.

 

ga je zelf produceren of alleen verhandelen?

 

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.