• 0

Nut van 6 BV's op één adres?

Kan iemand mij uitleggen wat voor nut het heeft om 6 BV's i.o. te hebben op 1 adres? Is dit zuiver?

Mag je trouwens handel bedrijven met een BV in oprichting?

 

Bedankt voor uw tijd.

 

Duncan

Het gaat er niet om wat je bent, maar om wie je bent...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

<>

 

Hoef je maar één brievenbus te legen 8)

 

<

Waarom niet?

 

<

Gedurende oprichtiings periode blijft de ondernemer hoofdelijk aansprakelijk, zodra de ondernemer door de bureacratische rompslomp is, niet meer.

 

Perry

MoreValue B.V (i.o) ;)

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mij uitleggen wat voor nut het heeft om 6 BV's i.o. te hebben op 1 adres? Is dit zuiver?

Het kan gaan om een bedrijfsverzamelpand met meerdere B.V.´s i.o.; het kan zijn dat de aandeelhouder vanuit verschillende vennootschappen diverse activiteiten onderneemt; het kan gaan om een structuur die in één keer wordt neergezet.

 

Vanwaar jouw vragen? De vragen die je stelt roepen meer vragen op als je niet concretiseert om wat voor situatie het hier gaat.

 

Mag je trouwens handel bedrijven met een BV in oprichting?

Ja, maar zoals Perry reeds heeft opgemerkt biedt de BV i.o. geen enkele bescherming gedurende de oprichtingsfase. Als wederpartij van een BV i.o. kun je de bestuurder hoofdelijke aansprakelijk houden voor de verplichtingen die de vennootschap aangaat.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden. Waarom ik het vraag is omdat er bij ons op het horecaplein een ondernemer is gekomen die in 1 klap 3 bedrijven start of overneemt en 6 BV's heeft geregistreerd in oprichting. De BV's dragen aparte namen en ik vind het raar om 6 BV's te hebben op één adres.

 

Ik begrijp niet zo goed wat je als starter met 6 BV's moet? Misschien dat jullie mij daar wat meer duidelijkheid in kunnen geven.

Het gaat er niet om wat je bent, maar om wie je bent...

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Vraag het de ondernemer zelf. Misschien kun je hem ergens mee helpen...

 

Ik vermoed dat je het vraagt omdat je denkt dat er iets verkeerds achter zit. Als je daar nou eens niet vanuit gaat en eerst eens feiten aanhoord en beschouwd, kom je misschien wel tot andere inzichten.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden. Waarom ik het vraag is omdat er bij ons op het horecaplein een ondernemer is gekomen die in 1 klap 3 bedrijven start of overneemt en 6 BV's heeft geregistreerd in oprichting. De BV's dragen aparte namen en ik vind het raar om 6 BV's te hebben op één adres.

 

Ik begrijp niet zo goed wat je als starter met 6 BV's moet? Misschien dat jullie mij daar wat meer duidelijkheid in kunnen geven.

Waarschijnlijk heeft hij ieder horeca-bedrijf in z'n eigen BV. Met nog een holding of investerings-bv erbij zit je al snel op zo'n aantal.

 

Het voorkomt dat een zaak bij een faillisement de andere zaken "meetrekt". Prettig voor de ondernemer, maar ook voor personeel, leveranciers etc. van de resterende zaken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.