• 0

Gewijzigde eenmanszaak

Hallo,

 

Ik heb een paar jaar geleden een eenmanszaak opgericht, waaronder ik een webshop in speelgoed heb opgestart.

Daarnaast wil ik parttime freelance activiteiten gaan doen in software ontwikkeling. Daarvoor wilde ik een tweede eenmanszaak oprichten. Maar het bleek dat je die maar 1 mag hebben. Aangezien het speelgoed niet zo hard loopt, heb ik besloten om mijn eenmanszaak om te laten zetten naar mijn nieuwe activiteiten. Ook met een nieuwe naam.

 

Mijn webshop is echter nog steeds actief.

En nu heeft daar zojuist iemand iets gekocht.

 

Mijn vraag is nu hoe ik hier mee om moet gaan.

Mag ik de verkoop gewoon doorzetten, maar dan met mijn nieuwe bedrijfsnaam op de factuur?

Of mag dat helemaal niet meer, omdat de omschrijving van mijn bedrijfsactiviteiten bij de KvK uiteraard ook veranderd is.

 

Thnx.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi allen,

 

In dit kader heb ik een soortgelijke vraag (als ik hier een aparte post van moet maken dan hoor ik dat graag). Ik heb, samen met mijn compagnon, een B.V. (indertijd bewust voor gekozen i.v.m. meerdere aandeelhouders), maar wil nu een nieuw initiatief opstarten. Dit heeft niks te maken met de huidige activiteit van de B.V., en doe ik alleen. Kan ik hier een tweede handelsnaam voor toevoegen, kan ik een nieuwe activiteit toevoegen aan de B.V., of kan ik beter bijvoorbeeld een eenmanszaak oprichten hiervoor? Alvast bedankt voor jullie advies!

 

Vriendelijke groeten,

 

Ruben

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.