Jump to content

ZakenVragen

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Dank voor de reacties. Niemand ervaring met agio?
  2. Kan ik 1 activiteit in de BV gewoon verkopen aan mijn EZ? (voor een zakelijke prijs) BV blijft dan misschien nog even open of sluit meteen, maar volgens mij niet belangrijk. Zonder geruisloos of ruisend terugkeer dus.
  3. Onder je nieuwe bedrijfsnaam kun je gewoon een factuur schrijven. Je kunt als je wilt de omschrijving van de activiteiten uitbreiden bij de KvK.
  4. Voor het tussentijds uitkeren van agio zou ik langs de notaris moeten voor bonusaandelen ten laste van de agio. Maar volgens mij als ik nu zou stoppen met de BV, hoef ik niet langs de notaris om die (onbelast) agio uitgekeerd te kunnen krijgen? Ik las dat er een uitspraak was waarbij iemand die tussentijds uitkeerde iets in de verkeerde volgorde deed en daardoor alsnog belast werd, volgens mij is hier geen sprake van bij het stoppen van de BV? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
  5. Het werk in de bv droogt op en er valt weinig geld meer te verdienen. Een ex-collega van me denkt dat er nog wel wat van te maken is. Ik wil hem dan ook aanstellen als directeur, maar wel om te beginnen met 0 euro. En afhankelijk van prestaties gaat dat omhoog, via contract. Ik ben aandeelhouder. Hiervoor hoef ik geen toestemming te vragen aan de belasting als het goed is? Er is immers geen DGA. Draagt hij bestuurdersaansprakelijkheid? Ik zelf zal op de achtergrond blijven. En wat gebeurd er eigenlijk als hij over een tijdje ontslag zou nemen? Zit de BV dan zonder directeur? Kan dat uberhaupt?
  6. Ik begrijp niet helemaal wat dat te maken heeft met mijn vraag, "of ik mezelf mag inhuren" Antwoord op je vraag: Er komen kosten en inkomsten bij kijken en dat staat los van mijn bedrijf. Vandaar een losse stichting. Ik hoop dat je hiermee mijn vraag kunt beantwoorden.
  7. Het doel staat in mijn vorige bericht. Mensen die ik gesproken heb zeggen dat het kan, maar ik kom op internet teksten tegen die niet zo duidelijk zijn. Daarom dat ik het hier even vraag.
  8. Als ik zelf in het bestuur zit van de stichting kan en mag ik dan mijn eenmanszaak inhuren? (Ik snap dat het voor ANBI status niet mag, maar volgens mij mag het wel zonder die status. Kan dat? Verder lijkt mij dat het doel strookt met deze zaken. Doel van de stichting: Kunstwerken van mijzelf weggeven en promoten. (en verkopen?) Is het nodig dat dit opgenomen in het doel van de stichting? Dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat dit moet kunnen.
  9. Ik zal zelf of een ander in het bestuur plaats nemen. Maar er is een kans dat ik geruime tijd uit Nederland zal zijn. Heeft dit gevolgen voor de stichting? Als iemand geen Nederlander meer is, mag hij dan nog wel een bestuurder zijn? Doel van de stichting: Kunstwerken van mijzelf weggeven en promoten.
  10. Na een aantal geslaagde ondernemingen en wat startups zelfstandig te hebben opgezet, ben ik op zoek gegaan naar mensen om mee samen te werken. Netwerk bijeenkomsten, conferenties, hackathons. Het blijkt dat iedereen zegt te willen ondernemen en er graag uren over praat. Maar echt iets doen? Daar komt het niet van. Zelf ben ik nog halfdruk met mijn oude ondernemingen maar heb nog tijd over voor iets nieuws. Vandaar dat ik graag een samenwerking aanga. Zelf voer ik graag concepten uit (fail-fast, lean), maar dat vinden mensen eng. Enig idee waar ik mensen kan vinden die graag nieuwe concepten uitproberen? (Liefst iets doen in een paar dagen en de markt testen) [aanpassing: titel]
  11. De belastingdienst gaf aan dat de suppletie ok was maar dat ze het nog niet hadden uitbetaald omdat er geen rekeningnummer bekend was. Dus dat beantwoord jouw vragen: Ja, ingediend, ja ontvangen, ja verwerkt maar niet uitbetaald. Je stelt "nu blijf je doorvragen" Nee, ik vraag alleen wat jullie er van denken en of jullie ervaring mee hebben. Daar is dit hele platform toch voor bedoeld? Om ervaringen en kennis uit te wisselen tussen ondernemers? Nadat ik antwoord krijg over een aantal weken van de belastingdienst ben ik ook van plan om die informatie hier te delen zodat anderen hier ook wat aan hebben. Als het gewoon standaard procedure is, dan zal ik een kort briefje sturen met een rekeningnummer, als het niet standaard is moet ik dus een langere brief schrijven, maar die vraag durf ik hier nu niet meer te stellen.
  12. De belastingtelefoon geeft aan dat je een brief kunt schrijven met een verzoek tot uitbetaling van het suppletie bedrag, het ging er om dat ze geen rekeningnummer hadden. Ze zeggen niet te weten of het geld wel of niet overgemaakt kan of zal worden. Zal zo'n verzoek worden geweigerd?
  13. Dat zou het kunnen zijn ja, wat gebeurd er in dat geval? Verloopt dat? Of kan ik daar nog achteraan?
  14. Samenloop van omstandigheden, had niet mogen gebeuren. Iemand ervaring hiermee?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept