• 0

Webshop met T-shirts voor de man met een buikmaatje meer

Omschrijving van je concept:

Probleem huidige XXL T-shirts

 

Het idee achter de webshop is dat de huidige pasvorm van XXL T-shirts vaak niet voldoet. Mannen met een buikmaatje meer hebben extra ruimte nodig bij de buik, niet bij de schouders. Standaard T-shirts maken hier geen onderscheid in. Met als gevolg slobberende stof rond de schouders en hals.

 

Zouden wij van jullie een feedback mogen ontvangen op onze nieuwe webshop: Alca Fashion

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben een webshop laten bouwen, voor de rest hebben wij een goed markt onderzoek gedaan naar de markt en naar het optimaliseren van een webshop.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Eindelijk een oplossing

 

We hebben bij Alca Fashion een revolutionair Alca T-shirt® laten ontwerpen voor de man met een buikmaatje meer.

De ontwikkelde basic T-shirts voor mannen met een buikmaat van 1 XL t/m 8 XL zijn zodanig ontworpen dat het bij de schouderlijn en borst perfect aansluit.

Aan de onderkant is het T-shirt aangepast en op een stijlvolle en geraffineerde wijze zo gemaakt dat de pasvorm zelfs een forse buik beter weet te camoufleren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Revolutionair nieuw T-shirt.

 

Het T-shirt is namelijk uiterst nauwkeurig afgestemd op de mannelijke lichaamsverhoudingen tussen de extra large buikmaat, de borst en de schouders.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Vooral inhoudelijke feedback op de site. Over de markt hoeven wij weinig te weten. Wij zouden graag willen weten hoe jullie naar onze webwinkel kijken. Wat kan beter, wat missen julllie?

 

LE9A3931.thumb.jpg.2e483aa3367b47c857cea5b5fee4abde.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

De toegevoegde waarde van het veld waarin je de buikomvang moet ingeven snap ik niet. Je kunt in de tabel klikken op de regel die van toepassing is. Waarom je die dan met stapjes van 0,5 zou moeten aanpassen ontgaat mij, want dat heeft geen invloed op de uiteindelijke maat. En voor de mensen die niet doorhebben dat je eerst op een regel kunt klikken, en die dus met de pijltjes naast dat veld hun maat in gaan geven, duurt dat - beginnend bij 0 en in stapjes van 0,5 - wel erg lang.

 

Als ik de maat gekozen heb kom ik op een scherm met mooie grote afbeeldingen. Kies ik dan bijvoorbeeld voor "Ronde hals", dan zou ik verwachten dat in dezelfde layout de shirts met een ronde hals getoond worden, maar ik ga dan naar een pagina met veel kleinere plaatjes. Waarom?

 

Ik probeer te ontdekken wat er gebeurt als ik "Sorteer op positie" kies, maar kan daar geen logica in ontdekken. Dat heb ik overigens op veel andere websites ook.

 

In je algemene voorwaarden noem je een bedenktijd van "minimaal 14 dagen". Het lijkt mij dat dat nog een standaard template-tekst is die je moet aanpassen naar jouw situatie. Een bedenktijd van "minimaal 14 dagen" is in principe onbegrensd en dat lijkt mij niet de bedoeling.

 

Na het invullen van mijn gegevens klik ik op "Afrekenen" en vervolgens lijkt de site te hangen, het cirkeltje rechtsboven blijft ronddraaien en verder gebeurt er niets. Na een paar minuten heb ik het opgegeven.

 

Ik had trouwens ook wel ergens een vakje verwacht om je voorwaarden te accepteren.

 

Tenslotte: spreek je bezoeker consistent aan met "je" of "u".

Link naar reactie
  • 0

De webwinkel ziet er op het eerste gezicht goed uit.

 

Met het invoeren van de maat als getal heb ik geen probleem, dat lijkt gewoon een veld waarin je kunt typen met pijltjes om iets omhoog of omlaag te gaan. Waarom het per halve centimeter gaat is me overigens wel een raadsel, per hele lijkt logischer.

 

Wat ik een beetje mis is de lengte of schouderbreedte. Ik neem ergens aan dat je niet exact hetzelfde shirt kunt gebruiken voor iemand van 1.60 of 2.00 meter lengte zolang ze maar dezelfde buikomvang hebben. Verder vind ik het wel redelijk prijzig, maar daar zal ongetwijfeld een markt voor zijn die specifiek naar dit product op zoek is en bereid is ervoor te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Beste John en Ben,

 

 

Hartelijk dank voor de moeite die jullie hebben genomen om de website te bekijken.

Dankzij deze opmerkingen kunnen we zeker nog wat 'puntjes op de i zetten'.

 

 

1.

We zullen vragen aan de programmeur of hij de stapjes bij de T-shirt maat-tool nog gebruiksvriendelijker kan maken.

 

 

2.

'Sorteer op positie' in de catagorie is op dit moment overbodig, maar zodra we de webshop gaan uitbreiden met meerdere aanbiedingen- en/of producten, gaat het wel een functie krijgen.

 

Op dit moment hebben we de functie beperkt.

 

 

3.

De algemene voorwaarden zijn nogmaals kritisch doorgenomen en het herroepingsrecht is nu beperkt tot 30 dagen.

 

 

4.

Het afrekenen functioneert gelukkig nu weer.

De functie bleef hangen op een storing met de betaalproviders.

 

 

5.

Een vakje om de verkoopwaarde te accepteren op de Nederlandse webshop is niet nadrukkelijk verplicht. We hebben dat weggelaten in verband met mogelijke drempelverhoging tijdens het aankoopproces.

 

In de analoge wereld teken je bijvoorbeeld ook niet in de kledingwinkel dat je met de leveringsvoorwaarde akkoord gaat.

 

 

6.

We hebben de teksten aangepast naar de 'je' stijl. Dit ligt meer in de lijn zoals bijvoorbeeld SIDN en Ikea dat ook doen. Deze informelere schrijfstijl past bij de moderne toegankelijke webshop die we willen zijn.

 

7.

Wat betreft de schouderbreedte en de lengte van de man:

 

Je hebt gelijk dat de T-shirts die langer is dan 2 meter of korter is dan 1.60 m. niet perfect passend zijn. De TNO confectie maten tabel en de TU Delft design tabellen geven aan dat de grootste groep mannen binnen Noord- Europa een lengte hebben van 1.74 m. en een gemiddelde schouderbreedte van 48 cm.

 

Onze T-shirts zullen bij ca 70 % van de mannen met een 'buikmaatje meer' perfect passend zijn.

 

 

8.

De prijs is in vergelijking met andere grote maten T-shirts zeer scherp en gunstig te noemen.

Hierbij dien je wel mee te nemen dat je shirts moet vergelijken van dezelfde kwaliteit katoen met elastomeer erin verwerkt.

 

Daarnaast vinden wij het belangrijk dat de T-shirts Oeko-Tex® Standaard 100 zijn gecertificeerd, hetgeen inhoudt dat de textielproducten zijn getest op schadelijke stoffen en dat er geproduceerd wordt onder duurzame omstandigheden. Tevens is de prijs van de T-shirts inclusief de verzendkosten.

 

Link naar reactie
  • 0

5.

Een vakje om de verkoopwaarde te accepteren op de Nederlandse webshop is niet nadrukkelijk verplicht. We hebben dat weggelaten in verband met mogelijke drempelverhoging tijdens het aankoopproces.

Bij het bestelproces kom ik je algemene voorwaarden nergens tegen, noch dat je ze op de koop van toepassing wil laten zijn. Daar gaat dus iets mis.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Fonq doet het ook niet helemaal lekker, maar zij verklaren de Algemene voorwaarden wel van toepassing op de koop...

Door op Bestelling afrekenen te klikken ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

...jullie niet (of ik zie het over het hoofd).

 

Kies voor een aanvink-vakje met .pdf-link (en geen platte tekst in een url). Datn weet je zeker dat het goed gaat.

 

Dat ze ergens op je website staan is dus niet voldoende, je moet ze ook echt van toepassing verklaren op de te sluiten overeenkomst, anders maken ze daar geen deel van uit.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.