• 0

Ik kan participeren in een BV

Allen,

 

ik ben totaal niet ervaren op ondernemingsgebied, maar krijg de kans te participeren in een BV die op naam staat van een vriend.

 

Hebben jullie tips voor mij over hoe dit aan te pakken zodat we de gemaakte omzet, winst en belasting zo goed mogelijk kunnen verdelen? En graag ook indien we dit niet 50/50 zouden willen?

Hoe zouden we de zaken het best kunnen opzetten zodat we op de meest eenvoudige manier zo snel mogelijk zouden kunnen beginnen.

 

Ik hoop dat ik waardevolle tips van de 'experts' mag ontvangen!!

 

Alvast op voorhand bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Allen,

 

Ik zou me eerst verdiepen in de huidige positie van de BV. Heb je de boekhouding van BV ingezien? Wat is de huidige structuur? dat soort vragen.

 

Vertrouw je deze vriend? Ik bedoel......Niemand laat denk ik zomaar iemand profiteren van winsten van een bedrijf. toch?

 

Indien je toch besluit een aandeel in de BV te nemen Zorg dan dat je dit met een notaris achter je beslist, met een gedegen aandelenstatuut ed. dit hoeft natuurlijk geen 50/50 verhouding te zijn.

 

Suc 6 JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Naast vertrouwen is het volgende zeer belangrijk:

- wat is de onderneming waard

- wat wordt jouw aandeel in de onderneming

- wat moet je er voor betalen

 

Als er aardig wat geld in moet, laat je dan adviseren door een expert en doe (of laat) boekenonderzoek doen.

 

Een aandelentransactie bij een BV moet altijd voltrokken worden door een notaris.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Gaat het wel goed met het bedrijf/de BV van die vriend? Een veel gebruikte truck bij (aankomende) failissemten is dat er op het laatste moment een compagnon/mede DGA wordt aangetrokken en zodoende de schulden verdeeld kunnen worden. (ook al is het een BV constructie)

 

Ik weet natuurlijk niet wat deze vriend van plan is, het kan ook zijn dat hij goede plannen heeft, maar wees op je hoede. Kijk heel goed naar de boekhouding, de positie van het bedrijf en de potentie om te groeien.

 

Hoeveel aandelen krijg je en waarom, wat is jouw taak en hoeveel managementfee krijg je uit de bv? Waarom heeft die vriend jouw nodig? Waarom wil hij dat je in die BV stapt? Je kunt jezelf ook eventueel verhuren aan zijn bedrijf, hem factureren etc. etc.

 

Is maar een idee... succes.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.