AngelaH

Senior
  • Aantal berichten

    44
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

AngelaH's trofeeën

  1. Goedemiddag, Ik zit met een probleem, ik hoop op wat tips & advies. Onlangs ben ik gestart met mijn onderneming welke een beetje snel en vluchtig van de grond is gekomen waardoor er weinig tijd was om juridisch & structureel alles goed dicht te timmeren. (het gaat om o.a. website & huisstijl ontwikkeling) Mijn eerste klant is dus een bekende waarbij je dus in geen geval verwacht dat daar problemen op zullen ontstaan. Fout gedacht dus. Even concreet: Ik heb een offerte doen toekomen naar klant (= bekende) Klant = akkoord gegaan en heeft offerte/orderbevestiging ondertekend.(incl. paraaf op elke pagina) Op de 1e pagina staat duidelijk vermeldt dat de oplevertermijn in overleg is. Daarna volgt een specificatie van de aanbieding (welke misschien niet helemaal volledig & duidelijk is) Laatste pagina het bedrag ex en incl btw met daaronder vermeldt dat beide projecten zo spoedig mogelijk én in overleg worden opgeleverd. En dat onze algemene voorwaarden van toepassing zijn. + nog wat logische zaken. Hierop heeft de klant akkoord gegeven met een handtekening. De algemene voorwaarden heb ik niet aan de klant meegegeven Nu zit ik dus met het volgende. Klant eist extra's welke niet in de getekende offerte/orderbevestiging zijn opgenomen (zoals beeldbewerking en bijv een betalingsmodule in de site etc) Klant heeft een advocaat een brief laten sturen waarbij wordt aangekaart dat de oplevertermijn te lang op zich laat wachten (terwijl in de orderbevestiging hier geen datum op vermeldt staat en hier ook geen officiële afspraak over is gemaakt. Ik heb altijd gezegd dat we ons best doen maar dat het lastig is om een precieze datum aan te geven wanneer het af is. In de brief staat dat wij een starre en niet cooperatieve houding tav klant hebben, dit is volstrekt onjuist wij doen juist ons uiterste best om aanpassingen te doen en de wensen vd klant tegemoet te komen. Het is toch logisch dat als je met een project bezig bent dat dat ook tijd in beslag neemt om aan de wensen vd klant te kunnen voldoen. Aangezien klant zelf alles perfect wil hebben, regelmatig wijzingen aanbrengt, en een goede vinger in de pap wil hebben. Ik heb een fixed price gemaakt, en reken ook al geen reiskosten e.d. De klant vind dat deze teveel betaald (maar waarom ga je dan akkoord?) en vind dat het te lang duurt. (terwijl ze zelf steeds met wijzigingen komt en informatie niet op tijd aanlevert). Nu vind klant dat ze geld misloopt en dat op ons zou moeten kunnen verhalen. Kortom, ik laat me een beetje intimideren door deze klant en voel me daar niet prettig bij. Daarom ben ik de klant al een aantal keer tegemoet gekomen. Maar voel me nu flink in het ootje genomen.Omdat ik nu een advocaat achter mij aan heb wat geheel onrechtmatig is. Het enige punt is, hoe sterk sta ik? Kan ik verwijzen naar mijn alg voorwaarden? Ook al heb ik klant deze niet in laten zien? Moet ik reageren op de brief vd advocaat? Welke afspraken zijn rechtsgeldig? Hoe zit het met mailcontact is wat daarin staat rechtsgeldig en in welke mate? Doordat ik daar nu onzeker over ben weet ik niet goed wat mijn positie & recht is. Het liefst zou ik de klant de extra kosten in rekening willen brengen (alhoewel ik wel al per mail heb toegezegd dat de extra's gedaan zullen worden) Wat kan ik doen om dit allemaal weer recht te trekken? Ik dank jullie bij voorbaat voor jullie advies. Aldoende leert men :)
  2. to Aneglah: De vrouwen doen het vrijwillig en verdienen waarschijnlijk meer als jij! Ieder z´n vak, dus beoordeel me niet op hoe ik m´n geld verdien. Natuurlijk doen die vrouwen het vrijwillig. Maar heb je weleens nagedacht WAAROM ze het doen? En WAAROM er zoveel mensen negatief denken over de seksindustrie? Het is een slap excuus en goedpratertje om te zeggen dat vrouwen het vrijwillig doen. Uit onderzoeken is nog altijd gebleken dat de vrouwen die in die industrie belanden allemaal een eigen verhaal hebben. (moeilijke jeugd, misbruikt als kind, geen vaderfiguur, onzekerheid, geldproblemen of andere reden). En ik vind het jammer dat we via dit forum een persoon als Mark adviseren die geld verdient aan deze onstabiele vrouwen die denken dat ze er goed aan doen om in de seksindustrie te werken. Die vrouwen worden zoet gehouden met "je bent zelfstandig ondernemer en je verdient meer dan menig mens" Wat een onzin! Het is jammer (lees schande!) dat seks tegen betaling gewoon normaal gevonden wordt. In mijn ogen ben je geen ondernemer of iets wat daarop lijkt als je je lichaam verkoopt of daaraan op 1 of andere manier aan verdient, en hoor je daarom ook niet op dit forum thuis.
  3. Even een vraagje. Moeten wij hier nu echt een escortservice gaan adviseren? En een man die geld verdient op een manier waar we hopelijk toch niet achter staan?????
  4. http://www.trendwatching.com/trends/infolust.htm#codes www.barcoderevolution.com Misschien vind je hier nog wat interessante info.
  5. AngelaH

    Kortsluiting?

    Zoiets als dat er een seintje wordt gegeven als je je lichten vd auto nog aan hebt staan bij het uitstappen??
  6. Geluidsloos én milieuvriendelijk: Bikevertising! zie www.redstarmedia.nl & www.ikfietsgratis.nl
  7. frankwatching.com (voor méér updates zie de links onderaan de FW site) En verder: Hyped.nl dutchcowboys.nl
  8. Het verhuren van het pand levert in jullie ogen minder op? Ik denk dat je niet altijd persé in een winkelstraat oid hoeft te zitten. Het heeft ook te maken met het positioneren van je shop. Is er voldoende gratis parkeergelegenheid? Is de potentiële winkel makkelijk bereikbaar? Kun je genoeg publiciteit regelen via regionale krant, scholen e.d.? Je spreekt over een loods.., kunnen jullie daar niet een heel leuk speel/shop/kinderparadijsje van maken? Dus dat buiten het shoppen om de locatie ook aantrekkelijk is? Dat maakt het nl. een stuk interessanter om een bezoekje te brengen. (speelmogelijkheden, ijsjes verkopen??) Laat als publiciteitsstunt de buitenkant schilderen door groepen schoolkinderen, mogen ze naar hartelust hun creativiteit op de buitenkant botvieren. Wordt de loods aantrekkelijk met allerlei gekleurde bloemen, vlinders, vliegtuigen ed. Doe een marktonderzoek om je idee te pijlen. Good luck.
  9. Precies, ik ben er ook niet voor om geld aan dure experts te gaan verspillen. Maar laat je ajb adviseren door iemand die wat dieper de materie in kan duiken en eventuele problemen kan voorkomen.
  10. Heb je al met Nike en Puma gesproken m.b.t. inkoop? Als er in Zoetermeer al verkooppunten van Nike, Puma e.d. zijn, val je misschien buiten de boot. Nike en Puma en al die merken hebben een beleid t.a.v. verkooppunten in NL. Je geeft aan dat je graag de exlusive lijn wilt verkopen, weet je of dit haalbaar is? Voldoet je vestiginsplaats, verkooplocatie, aantal m2's aan hun criteria? Ook kun je aan de hand van een aantal kengetallen (beschikbaar via Rabo cijfers en trends en HBD) je omzetprognose, kosten e.d. berekenen. Marges staan onder druk, en is het publiek in Zoetermeer wel geïnteresseerd in deze schoenen? Waar bestaat de bevolking uit? Het zijn allemaal factoren die je moet gaan meewegen om het succes van je onderneming te kunnen bepalen. Verder vraag ik me af of je genoeg ruimte hebt, de opslag van schoenen neemt veel ruimte in beslag, denk aan je maatvoering! En ook aan minimale afnames die vanuit Nike, Puma e.d. kunnen worden opgelegd.
  11. Je kunt beter een échte specialist op gebied van accountancy/juridische vraagstukken om advies vragen. Dit is te complex en té belangrijk om via een forum te laten beantwoorden. Schakel dus een expert in is mijn advies.
  12. Nog even een toevoeging: Meetbaarheid van mediawaarde is altijd belangrijk, laten we dat voorop stellen. Alleen in dit geval, nu je nog niet weet hoeveel mediawaarde je precies zult realiseren adviseer ik je dus om een globale schatting te gaan geven van wat jij denkt aan publiciteit te gaan genereren. En hoe je dit gaat vormgeven. Dus je kunt bijvoorbeeld (terugkomend op dentist) aangeven dat je binnenkort een interview hebt met een nationale krant waarbij ze hebben aangegeven dat deze een fullpagina zal omvatten en de oplage ..... is. Ook vertel je dat je 100 brochures naar contacten gaat versturen en dit mond tot mond reclame oplevert en je verteld ook dat je ervan uitgaat dat in de plaatselijke krant ook aandacht zal worden besteedt aan jouw product omdat...... (vul zelf in)... Daarbij kun je dit nadien aantonen door de artikelen te laten zien, en reacties te pijlen. Eventueel kun je dan ook de mediawaarde in cijfers schatten, alleen een onderbouwing hiervan lijkt me meer dan logisch.
  13. De mediawaarde is ook pas achteraf meetbaar, dus je kunt nu geen exacte bedragen gaan geven. Dat is ook niet zo van belang denk ik.Je kunt wel aangeven dat jullie dat zullen meten, en eventueel daarvoor een onafhankelijk orgaan voor inzetten. Ik denk alleen dat de vraag: hoeveel mediawaarde denk je te gaan realiseren? Je moet beantwoorden met deze vragen: 1. Hoe ga je mediawaarde realiseren --> welke media ga je inzetten om publiciteit te genereren? 2. Hoe uniek is jouw product? Trek je daardoor free publicity bijv? 3. Hoeveel budget heb je om te investeren in publiciteit? Je moet een gevoel gaan geven van wat je gaat verwachten aan publiciteit en promotie, als je enkel maar een bedrag zou noemen is dat niet interessant. Het gaat om bereik (welke doelgroep, hoeveel? Massa of bepaald segment? en effectiviteit (hebben we de doelstellingen bereikt die we wilde halen? en wat is dus de gebleken mediawaarde?) en dat kun je dus onderbouwen met cijfers, maar met alleen cijfers kun je op dit moment nog niet de mediawaarde uitdrukken. Ik weet niet wat je precies allemaal van plan bent, maar je kunt ook d.m.v. bijv. het uitknippen van krantenartikelen waar gesproken wordt over je product aantonen dat je daadwerkelijk publiciteit hebt getrokken. Of een foto van een spandoek op een evenement.. wees creatief!
  14. Mediawaarde: hoeveel mediarespons krijg je op jouw product? En met welke waarde is deze te identificeren. Kortom, hoeveel publiciteit trekt jouw product? Dit kan free publicity zijn, maar ook het budget wat jij steekt in marketing en promotie. Hoe meer je hierin investeert, hoe meer mediawaarde je ook automatisch realiseert. Dit moet het liefst allemaal meetbaar zijn, want hoe meer attentiewaarde jouw product heeft hoe interessanter dit kan zijn voor je klanten. En dit moet je wel aantoonbaar kunnen maken. Verder geldt: hoe unieker je product, hoe meer mediawaarde je kunt realiseren. O ja, en mediawaarde heeft ook te maken met HOE je publiciteit trekt. Sta je op de voorpagina van de telegraaf? Kom je in het RTL nieuws? Of is deze beperkt tot het plaatselijke, regionale krantje. Dit zijn ook factoren die meespelen bij de bepaling van mediawaarde.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.