Een nieuwe klant wil een container met goederen bestellen. Ik moet mijn leverancier 30% vooruitbetalen en de balance bij aflevering in china.
De klant wil pas betalen bij levering in Nederland. Hij zou via zijn bank een bankgarantie afgeven voor mij, waarop ik met mijn bank afgesproken heb of ik hiermee bij mijn bank het restantbedrag voor de levertijd+transport een krediet te verkrijgen.
Zijn bank kwam met zaken als dat zo'n accreditief niet uitsloot dat ik niet niet zou leveren en toch zou worden uitbetaald. Ik zag het niet zo, maar goed.
Nu heb ik een koopovereenkomst, een proforma invoice van mijn leverancier en zijn KVK gegevens.
Mijn vraag is nu of er bedrijven zijn, factoring of dergelijke die dit soort
zaken kunnen afhandelen. Ik heb reeds vele formulieren moeten invullen,
maar zijn Fortis en mijn Rabobank komen er niet uit.
Bij een vorig vergelijkbare zaak heb ik alles gefinancierd, maar de bedragen worden steeds groter. Ik ken mijn leverancier nu goed, internationaal bedrijf die levert aan Daewoo, 22000 werknemers, persoonlijke banden met de exportmanager, klant is goed bekend bij zijn bank, etc. Er moet toch uit te komen zijn
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
howanche
howanche
geachte heren, dames,
Een nieuwe klant wil een container met goederen bestellen. Ik moet mijn leverancier 30% vooruitbetalen en de balance bij aflevering in china.
De klant wil pas betalen bij levering in Nederland. Hij zou via zijn bank een bankgarantie afgeven voor mij, waarop ik met mijn bank afgesproken heb of ik hiermee bij mijn bank het restantbedrag voor de levertijd+transport een krediet te verkrijgen.
Zijn bank kwam met zaken als dat zo'n accreditief niet uitsloot dat ik niet niet zou leveren en toch zou worden uitbetaald. Ik zag het niet zo, maar goed.
Nu heb ik een koopovereenkomst, een proforma invoice van mijn leverancier en zijn KVK gegevens.
Mijn vraag is nu of er bedrijven zijn, factoring of dergelijke die dit soort
zaken kunnen afhandelen. Ik heb reeds vele formulieren moeten invullen,
maar zijn Fortis en mijn Rabobank komen er niet uit.
Bij een vorig vergelijkbare zaak heb ik alles gefinancierd, maar de bedragen worden steeds groter. Ik ken mijn leverancier nu goed, internationaal bedrijf die levert aan Daewoo, 22000 werknemers, persoonlijke banden met de exportmanager, klant is goed bekend bij zijn bank, etc. Er moet toch uit te komen zijn
Aurum Jin He BV
Import & Export Verpakkingsmaterialen
Business Market
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5315-voorfinanciering-order/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag