• 0

Marktonderzoek

Hallo,

 

Kan iemand mij aangeven of het mogelijk is om uitkomsten te vinden van een marktonderzoek van een product waar al marktonderzoek van gedaan is?, of is dit strikt vertrouwelijk voor dat bedrijf.

Ik moet dit ivm een inbreukzaak op een octrooi weten.

Moet ik hier zelf weer een marktonderzoek voor laten doen?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Gam,

 

Ik adviseer je om zelf een onderzoek op te stellen. Je kan dit onderzoek helemaal toespitsen op de eigen onderneming.

 

By-the-way, Een leuke manier, maar niet raadzaam is het volgende:

Tijdens me studententijd ben ik ook een bedrijf begonnen. Om gevoelige informatie van concurenten te achterhalen heb ik me wel is uitgegeven voor student die bezig was met een onderzoek. 9 van de 10 keer geeft men de informatie die relevant is. Het is niet aan te raden om dit te doen, maar wel een leuke anekdote.

 

Suc6 JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Gam,

 

Marktonderzoek is relatief duur om uit te voeren als je het bij een bedrijf laat doen. Als je zelf goed voor ogen hebt wat voor soort onderzoek je wilt en wat je wilt weten is het goedkoopste naar een universiteit of hbo (hangt ervanaf wat voor soort onderzoek) te stappen en het door een afstudeerder uit te laten voeren. Een kleine(relatief tot het inhuren van een bedrijf) volstaat dan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.