• 0

Geldigheid Voorwaarden na einde overeenkomst

Hoi allemaal,

 

Ik zit met een probleem, en heb jullie adviezen nodig:

 

In 2002/2003 heb ik een studentenrekening geopend met een creditcard. Uiteraard heb ik toen ook de algemene voorwaarden + voorwaarde voor de creditcard getekend.

In 2004 heb ik de rekening opgeheven en ook schriftelijk bevestiging gekregen dat de rekening is opgeheven. Pas aantal maanden later gebeld om (3/4 maanden) de passen in te leveren (in totaal 4 stuks, 2 meer vanwege verkeerde pincode), omdat er via internet betalingen werden verricht met een van de 2 (nieuwe + oude) creditcards. Alle 4 ook ingeleverd. Mevrouw aan de balie had gewoon om haar tafel laten liggen, zonder het door te knippen. Ik mocht erop vertrouwen dat het wordt vernietigd.

Begin 2005, werd er met een van de creditcard gepind ???. Volgens de bank ben ik er verantwoordelijk daarvoor en moet het bedrag 'terug' betalen. Zij verwijzen naar een artikel in de voorwaarde voor creditcards. Maar ben ik nog wel verbonden aan de voorwaarde? Ik heb immers de rekening opgeheven en de passen zijn ingeleverd. Nu verteld de bank dat zij maar 2 passen (1 creditcard en 1 bankpas: de oude passen, waarmee ik verkeerde pincodes had gebruikt).

 

Mijn vraag is, tot hoever ben ik verbonden aan de voorwaarden? Is het niet zo dat de voorwaarde ongeldig is verklaard sinds de rekening is opgeheven? Of zit ik levenslang vast aan die voorwaarden?

 

Bij voorbaat dank...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Bepalingen in overeenkomsten (en dus ook algemene voorwaarden) die de strekking hebben om ook na een beëindiging van een overeenkomst door te werken, behouden dezelfde rechtskracht na opzegging of beëindiging.

 

Op zich is het al opmerkelijk dat de dame in kwestie de pasjes niet ter plekke vernietigd heeft waar jij zelf bij zat. In jouw situatie zou ik mij erop beroepen dat de overeenkomst is opgezegd en de passen zijn ingeleverd en vernietigd zouden worden. Indien de bank jou in het ongelijk stelt dan kun je gebruik maken van de klachtenregeling van de Nederlandse Vereniging van Banken. Zie: De klachtenregeling NVB.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.