• 0

VOF aansprakelijkheids contract

In een onderneming van 3 personen wens ik me te ontbinden van ons vof. Nadat ik bij de kvk word uitgeschreven is de vraag natuurlijk of ik verantwoordelijk ben voor enige financiele zaken van het bedrijf met als voorbeeld een schuld die onstaat na de ontbinding of een klant die een schade vergoeding eist??

indien ja weet er iemand er een voorbeeld van een ontbindingscontract waar alle verantwoordelijkheden niet meer op de uitgeschreven persoon kunnen worden verhaalt???? De vof bestaat al bijna 3 maanden en het verkoopt via een webwinkel en het draait goed.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Aangezien het een vof betreft zal er naar alle waarschijnlijkheid ook een vof-overeenkomst bestaan. Als het goed is staat daarin beschreven op welke wijze en onder welke voorwaaaarden een vennoot de vof kan beeïndigien dan wel opzeggen.

 

Indien de overblijvende vennoten verplichtingen aangaan na het beeíndigen van de overeenkomst zijn zij daarvoor verantwoordelijk.

 

Het voorbeeld van de klant die na beeindiging schadevergoeding verlangt, ligt iets genuanceerder. Daarbij is het de vraag wanneer de verplichtingen jegens die klant zijn aangegaan en op welk moment de schade is ontstaan. Is de schade ontstaan voor beeindiging van de huidige vof, dan zul jij daarvoor in beginsel mede-aansprakelijk kunnen worden gehouden.

 

Aangezien de beeindigingsovereenkomst toch moet worden afgestemd op de vof-overeenkomst raad ik af om van bestaande modellen gebruik te maken, voor zover hier al een model voor bestaat.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.