• 0

Als ZZP samenwerken met andere ZZP/freelancer

Hoe kan ik als ZZP-er een opdracht uitbesteden aan een andere ZZP/freelancer zodat dit juridisch ook correct is en zonder het gevaar te lopen dat het als een verkapte loondienst wordt gezien?

Het is de bedoeling dat ik als personal training bedrijf opdrachten uitbesteed aan een andere ZZP personal trainer die mij dan hiervoor een factuur stuurt als ik een van mijn klanten door hem laat coachen.

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Als jij opdrachten gaat uitbesteden aan (collega) ZZP'ers, dan is dat geen "samenwerking" formeel gezien. Want dan ben je opdrachtgever en die andere is opdrachtnemer. En dus kom je terecht in dat hele 'modelovereenkomsten-gedoe' waar genoeg over geschreven is hier (en dat ga ik dus niet herhalen - moet je maar zelf gaan zoeken en lezen).

Als je echt gaat 'samenwerken', zonder dat gedoe, dan neem jij de ene opdracht aan en je samenwerkingspartner de volgende bij wijze van spreken. En je speelt dan elkaar de opdrachten toe, omdat jullie samenwerken.

Natuurlijk zijn er ook allerlei constructies denkbaar. Maar dan kan je toch snel in 'dat gedoe' terechtkomen...

• 0

Het word pas een probleem als er werkgever gezag is.dus tenzij jij verteld hoe hij moet coachen, en bijvoorbeeld hoe laat.

Maar als de trainer zelf contact heeft met jou klant en hier zelf invulling aan geeft is het geen probleem volgens mij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar