• 0

Import buitenlandse healthy snack - vraag over etikettering

Hi allemaal,

 

Ik ben nieuw hier dus even een korte introductie; ik heb een agency voor merkactivatie voor nieuwe food en beverage merken met een goed & eerlijk verhaal. Nu heb ik recent een healthy snack merk geïntroduceerd op de Nederlandse markt en inmiddels is de eerste deal met een retailer gesloten afgelopen week.

 

Waar ik al een tijdje mee worstel is het volgende; wat zijn de regels omtrent de etikettering? Voldoet een sticker met de Nederlandse ingrediënten lijst welke geplakt wordt over de Engelse ingrediënten lijst of moet de verpakking voor de Nederlandse markt aangepast worden van een Engelse naar een Nederlandse tekst?

 

Het vreemde is dat ik deze vraag 3 weken geleden neergelegd heb bij het ministerie van Volksgezondheid, maar hier hebben ze mij nog geen antwoord op kunnen geven.

 

Kan iemand mij hier uit ervaring wellicht wat meer over vertellen? Ik hoor het heel graag en bij voorbaat veel dank alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank voor je bericht! Bij de voedsel en waren autoriteit hebben ze me doorgestuurd naar de directie commissie van ministerie van Volksgezondheid... nou ja, we gaan het zien!

 

Ik weet in ieder geval wel dat er veel buitenlandse heathy snacks en bars zijn die wel een sticker erop hebben met de Nederlandse ingrediënten. Maar ik wil het graag gewoon even zwart op wit hebben. En begrijp niet zo goed dat dit blijkbaar een ietwat moeilijke vraag is, terwijl ik niet de enige ben die hier mee te maken krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Suisselle,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Voor dit soort vragen heeft de Nederlandse overheid op Ondernemersplein een loket 'Antwoord voor Bedrijven'. Zie ook onze partnerlinks.

 

Overplakken lijkt me geen probleem, dat is common practice, maar hoe borg je dat dat altijd gebeurt (bijvoorbeeld bij wijzigingen in de samenstelling of wetgeving) en is dat kostenefficiënt? Inhoudelijk loop je ongetwijfeld tegen aangepaste eisen aan zeker als je gezondheidsclaims wilt doen op de verpakking. Op verpakkingen hoort naar ik meen ook een Nederlands klantenservice-adres en telefoonnummer te staan.

 

Mijn eerste Google-poging (eisen verpakking informatie voedingsmiddelen): Wat moet er op het etiket van voedingsmiddelen staan?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.