• 0

Eigen onderneming naast loondienst / Ziektewet uitkering

Ben sinds 2009 al parttime ondernemer voor 10 a 15 uur per week naast mijn dienstverband. Mijn dienstverband van 32 uur werd beeindigd en kwam daardoor in de WW terecht. Voor de WW had ik vrijgestelde uren van 15 uur die ik aan mijn eigen onderneming kon besteden.

 

Vanuit de WW ben ik in de Ziektewet terechtgekomen, want voor ziek is ziek, je kunt niet parttime ziek zijn.

 

Mag ik de vrijgestelde uren die ik had in de WW ook gewoon tijdens mijn Ziektewet blijven besteden?

Heeft de hoeveelheid winst die je maakt tijdens die uren nog enige invloed op de Ziektewet uitkering?

 

Momenteel vul ik geen extra inkomsten in, omdat ik nog steeds de vrijgestelde uren er aan probeer te besteden wat ik deed in de WW, maar nu ook in de Ziektewet. Op internet kan ik nergens iets terug vinden hoe hier mee om te gaan, er staat alleen informatie voor mensen die een bedrijf willen starten dat die inkomsten moeten doorgeven.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste vraagsteller,

 

Vervelend voor je dat je ziek bent.

Als de betaling wordt overgenomen door de Ziektewet neem je de vrijgestelde uren mee die je bij de WW-uitkering had.

Het kan wel zijn dat er gekeken wordt of de werkzaamheden die je verricht je herstel niet in de weg staan.

 

Wil je zeker weten dat de Ziektewet op de hoogte is van je uren als zelfstandige en dat deze worden vrijgelaten? Bel dan met de klantenservice, dan kan mijn collega het voor je nakijken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Yvonne

UWV Webcare Team

 

https://www.uwv.nl/webcare

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.