• 0

Inkomsten uit aandeel in Indiase pvt. ltd.

Beste Higherlevel leden,

 

Ik heb een sideproject met een Indiase partner dat volgend jaar wat inkomsten gaat opleveren. Het bedrijf is ondergebracht in een Pvt. Ltd. in India en ik krijg daar een 28% belang in.

 

De inkomsten worden uitgekeerd als dividend en op de BD site heb ik gezien dat de dividendsbelasting in India wordt afgedragen en dat dan niet in NL hoeft.

 

Is dit alles wat ik kwijt ben aan belasting?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Krijg je daar een belang van 28% in of heb je dat belang al? Ik onderneem zelf in India en heb daar een private limited, maar dividend uitkeren naar het buitenland is daar praktisch onmogelijk. Ze willen het geld in India houden.

 

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Ai, dat klinkt niet goed.

 

Nog geen papierwerk gedaan, dus geen officieel belang nog.

 

Toen ik het project begon wist ik dat 'foreign investment' in Indiase bedrijven niet kon, maar las dat dit afgelopen jaar makkelijker is geworden.

 

Wat zou je adviseren om toch inkomsten te kunnen ontvangen?

Link naar reactie
  • 0

Investeren in India is niet makkelijk, maar wel te doen. Geld storten naar India is ook niet in een dag gedaan. Na ongeveer een jaar had ik het goed en wel op de rit. Het is soms wel even tanden op elkaar zetten, maar nu loopt het aardig. Ik ga er twee keer per jaar heen voor alle zakelijke dingen.

 

Je moet beginnen om contact te leggen met een lokale 'Company Secretary'. Die kunnen je verder helpen met het opzetten van een BV daar.

 

Je doet er slim aan om een ticket te boeken en daar live te meeten, want even een mailtje wekt veelal argwaan was mijn conclusie. Plus zorg dat je in India al iemand kent die je vertrouwt. Met een andere Indiaan aan je zij gaat alles toch niet even iets makkelijker.

 

Ohja, vergeet niet wat cash geld mee nemen, dan lopen ze net even iets harder ;).

 

 

 

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor de tips. De relatie met mijn partner daar is zeer goed, dus daar maak ik mij geen zorgen om. Ik ben er regelmatig geweest de afgelopen jaren.

 

Het bedrijf kan op de manier worden opgezet zoals ik het wil, maar ik moet dus eerst uitzoeken wat voor mij het voordeligst is. Ik dacht dat dat dividend was.

 

Hoe heb jij het opgezet? Of ken je een fiscalist die mij verder kan helpen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het punt met India is dat je bijna geen geld het land uitkrijgt. Dat staat helemaal los van welke route fiscaal het voordeligst is. Verdiep je daar eerst eens in.

 

Winst maken en dus dividend uitkeren vinden ze prima, maar niet naar een buitenlandse BV.

 

Een factuur sturen om zo geld uit het land te krijgen, gaat niet werken. Omdat de regering zegt: eerst kijken of je in eigen land de diensten niet kan inkopen.

 

Wat ik zei: Zoek eens op 'Company Secretary' en vraag eens of jouw indiaanse partner het eerste contact wil leggen.

 

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.