• 0

Schuldsanering icm een Maatschap

Beste Higherlevels,

 

Ik ga binnenkort beginnen als zelfstandig ondernemer binnen een Maatschap. Mijn inbreng is voornamelijk arbeid/ diensten verrichten en wordt door de opdrachtgever rechtstreeks uitbetaald.

Echter begint binnenkort een (jongeren) schuldsanering en krijg ik nu documenten toegestuurd om een contract aan te gaan voor budgetbeheer. Dat betekent dat al mijn inkomsten zoals (laatste maand) studiefinanciering, toeslagen naar de gemeente wordt overgemaakt en zij mijn vaste lasten betalen en een regeling met (privé) schuldeisers overeenkomen. Voorheen verdiende ik incidenteel geld uit arbeid middels een uitzendbureau en aangevuld door een studiefinanciering maar dat valt nu dus over een maand helemaal weg.

 

Echter rijst bij mij nu de vraag nu ik over een maand als zelfstandige verder ga wat dit voor mij kan betekenen?

Voor de Maatschap open ik een zakelijke rekening en daarmee financier ik mijn bedrijvigheid en betaal ik ook de belastingdienst.

 

Dit is nogal een ingewikkeld parket en vraag mij af wat mijn rechten en plichten precies zijn. Bij de schuldsanering weten ze het ook niet precies en zijn ze al maanden bezig om hier achter te komen. Ik wil graag de inkomsten/rechtspersoon als ZZP'er niet door elkaar halen met saneringen e.d.

 

Wat is hier wijsheid? Waar zal ik tegenaan lopen? Wat kan ik het beste doen? Ik hoor het allemaal graag!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer jij je budget laat beheren gaan al je inkomsten in de pot en krig je daaruit leefgeld, worden je rekeningen betaald en worden schulden afgelost. Als zzp-er heb je wisselende inkomsten waar eerst je zakelijke lasten van betaald moeten worden. Meestal weet je als zzp-er pas aan het eind van het jaar wat je precies hebt verdiend. Ik kan me voorstellen dat zzp-en binnen budgetbeheer nogal complex wordt en dat er allerlei beperkingen zijn waardoor het lastig, zoniet onmogelijk blijkt. Volgens mij kun je het beste eerst eens spreken met je (toekomstige) budgetbeheerder, want die moet tenslotte het beheer uitvoeren.

Link naar reactie
  • 0

Een hele lastige vraag. Het beste wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan. Ga bij je advocaat langs! En vraag om juridische mogelijkheden. Vertrouw niet op het woord van een ambtenaar bij de gemeente. Ze kunnen en zullen je niet helpen.. veelal hebben ze ook geen enkele ervaring met de juridische stappen die erbij komen kijken.

 

En dit is een tip die ik je echt meegeef en hoop dat je het serieus aanneemt. We leven in een maatschappij waar ze je kaal plukken als je niemand naast je hebt met kennis. Ik weet niet in welke branche je je begeeft maar neem van mij maar aan. Als jij een boer bent met 1 traktor die elke dat jouw brood op tafel brengt, pakken ze deze zonder pardon van je af. En laten je in de kou staan, tenzij je een professional naast je hebt die ze op de vingers tikt.

Producten en webwinkels denio

 

Ook simpele draadloze oordopjes 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.