• 0

Anti dumpheffing Zonnepanelen

Beste Lezer,

 

Ik ben bezig om hoge kwaliteit zonnepanelen te importeren uit china voor een speciaal project. Echter kom ik nu niet helemaal uit de anti dump heffing. Er staat veel op internet dat de panelen meer dan 0,54 cent per watt moeten kosten en er anders de dumpheffing overheen komt.

 

De panelen die ik wil importeren liggen ver boven de 0,54 cent per watt dus nu mijn vraag of ik dit bij invoeren ook moet betalen en zo niet hoe ik dit dan kan aangeven bij de import.

 

HDS code is 8541402000 echter als ik dit invul zie ik wel dat ik import heffing van 41,1 procent moet betalen bij invoer als anti dump heffing.

 

Jullie expertise hier graag gevraagd. Bij voorbaat dank!

 

Chiel

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goederencode 8541 4020 bestaat niet, tenminste niet in de EU. Waarschijnlijk moet dit 8541 4090 21 zijn. Hierbij dient nog een aanvullende Taric code ingevuld te worden (Bxxx). Welke code dit is hangt af van wie de Chinese producent/exporteur is. As deze producent een verbintenis met de Europese Commissie heeft afgesloten kan er sprake zijn van een lagere (<53,4%) antidumpheffing. Dit moet bij invoer aangetoond worden met een verbintenisfactuur. Naast antidump heffing wordt er trouwens ook nog een compenserend recht geheven van maximaal 11,5%. De totale heffing kan dus oplopen tot 64,9%.

Link naar reactie
  • 0

Als Zhejiang Heda Solar Technology Co. is is dat inderdaad de juiste code.

 

Er wordt geen antidump geheven als er geleverd wordt met een "Handelsfactuur in het kader van een verbintenis en door de CCCME afgegeven verbinteniscertificaat voor uitvoer (Bijlagen II en III van Verordening 1239/2013"

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.