• 0

Zijn "Inkomsten uit overig werk" het resultaat van je winst en verliesrek. ?

Hoi allemaal,

 

Ik ben bezig met mijn aangifte 2016 en nu dien ik mijn inkomsten uit overige werkzaamheden op te geven. Sinds het 4e kwartaal van 2016 heb ik mijn eigen webshop en dien ik alleen aangifte te doen voor de omzetbelasting. Nu in mijn aangifte inkomstenbelasting vraagt men naar mijn inkomsten uit overige werkzaamheden. Ik heb me suf gezocht maar kom er niet uit. Ik heb dan ook de volgende vragen

* Kan ik deze inkomsten gemakkelijk uit mijn boekhouding halen of moet ik dit zelf nog helemaal berekenen?

* Zijn deze inkomsten het resultaat van mijn winst en verliesrekening?

* Kan ik ook een negatief resultaat hebben als inkomsten uit overige werkzaamheden?

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!

Alvast enorm bedankt

 

groetjes

Kim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

1) in principe zou je je boekhouding zo in moeten richten dat de vragen van de belastingdienst redelijk gemakkelijk eruit te halen zijn. Ja, je moet ze uit je boekhouding halen. het is je omzet minus de kosten die je gemaakt hebt. Ook bijv autokosten (a 19 ct) en redelijke afschrijvingskosten mogen hierbij geteld worden.

2) ja. met dien verstande dat eventueel die autokosten wellicht niet in jouw V&W rek staan.

3) Ja, dat kan heel goed natuurlijk. Echter....je mag/kunt dit niet invullen bij de belastingdienst.

Als bedrijf zijn verliezen in een volgend jaar nog te compenseren. Hoe dat met ROW zit weet ik niet.

Als dit negatieve resultaat komt omdat je nogal wat aangeschaft hebt, dan pas je je boekhouding beter nog aan en zet de aangekochte bedrijfsmiddelen op de balans. Je verlaagt daarmee de verliezen, en hebt volgend jaar nog wat af te schrijven.

Link naar reactie
  • 0

Hi Kim,

 

Nog een paar tips!

 

Je post inkomsten uit onderneming is een aparte categorie in je aangiftebiljet

met een balans en een resultatenrekening.

Overige inkomsten zijn meer loonverwante posten.

 

Je boekhouding zijn meestal inkomsten en uitgaven (Kas/Bankboek).

Een kolommenbalans is nodig om resultaat en balansposten te berekenen.

Houd je ook rekening met inkomsten en uitgaven na 31 dec.

die betrekking hebben op het voorgaande jaar?

MKB vrijstelling, Investeringsaftrek enz. meegenomen?

 

 

Groetjes

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.