Ik ben bezig met de boekhouding van mijn eenmanszaak voor het eerste jaar.
V&W
Netto omzet exclusief btw 14482
Inkoopwaarde van de omzet 1211
Brutomarge 13271
Afschrijvingen 200
Communicatiekosten 298
Administratiekosten 16
Algemene kosten 1913
Totaal kosten 2427
Resultaat 10844
Balans
Activa
Materielle vast activa 1627
Liquide Middelen 9217
10844
Passiva
Eigen vermogen 10844
10844
De boekingen van alles transacties komen overeen met het eind saldo op de KBG rekening. 16098
Mijn vragen
-------------
1) Dient het saldo liquide middelen overeenkomstig te zijn met het saldo op de bedrijfsrekening? Aan het einde van het boekjaar is dat 16098 welke een stuk meer is dan de 10844. Ik weet dat er 1 declaratie van 2613 wel is geboekt maar niet is betaald. Dit zal ik alsnog doen.
2) Het liefst zou ik alle winst van dit boekjaar over willen boeken naar prive zodat ik telkens aan het einde van het boekjaar alles weer op EV = 0 heb staan. Is dat mogelijk en hoe doe ik dat?
3) Ik had overigens altijd het idee dat bij een eemanszaak het eigen vermogen verweven is met de persoon dus ik raak wat in de war met de structuur van eigen vermogen van een eenmanzaak. Nou ja niet dat het EV van een eemanszaak belast is :-) Kan ik de 10844 overstorten naar mijn prive rekening met beschrijving winstuitkering voor dit boekjaar en dan klaar? Hoe organiseer ik dit met de aangifte omzetbelasting voor het volgende jaar?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
justaname
justaname
Hoi,
Ik ben bezig met de boekhouding van mijn eenmanszaak voor het eerste jaar.
V&W
Netto omzet exclusief btw 14482
Inkoopwaarde van de omzet 1211
Brutomarge 13271
Afschrijvingen 200
Communicatiekosten 298
Administratiekosten 16
Algemene kosten 1913
Totaal kosten 2427
Resultaat 10844
Balans
Activa
Materielle vast activa 1627
Liquide Middelen 9217
10844
Passiva
Eigen vermogen 10844
10844
De boekingen van alles transacties komen overeen met het eind saldo op de KBG rekening. 16098
Mijn vragen
-------------
1) Dient het saldo liquide middelen overeenkomstig te zijn met het saldo op de bedrijfsrekening? Aan het einde van het boekjaar is dat 16098 welke een stuk meer is dan de 10844. Ik weet dat er 1 declaratie van 2613 wel is geboekt maar niet is betaald. Dit zal ik alsnog doen.
2) Het liefst zou ik alle winst van dit boekjaar over willen boeken naar prive zodat ik telkens aan het einde van het boekjaar alles weer op EV = 0 heb staan. Is dat mogelijk en hoe doe ik dat?
3) Ik had overigens altijd het idee dat bij een eemanszaak het eigen vermogen verweven is met de persoon dus ik raak wat in de war met de structuur van eigen vermogen van een eenmanzaak. Nou ja niet dat het EV van een eemanszaak belast is :-) Kan ik de 10844 overstorten naar mijn prive rekening met beschrijving winstuitkering voor dit boekjaar en dan klaar? Hoe organiseer ik dit met de aangifte omzetbelasting voor het volgende jaar?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56078-boekhouding-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag