• 0

Hoe zoek ik in vertrouwen naar samenwerkingspartners

Ik ben nieuw.

Niet nieuw in ondernemerland, wel hier op higher level.

 

Ik zou graag met een nieuw idee aan de slag gaan, maar voor ik van start kan zou ik graag wat ervaringstips horen, voor ik straks na 3 stappen erachter kom dat ik iets heel slims vergeten ben.

 

Ik heb namelijk een idee, heel simpel, voor een nieuwe online applicatie.

Ik ben zelf geen computerprogrammeur of iets wat daarop lijkt.

Maar ik hou wel van mensen, communiceren en samenwerken.

Ik zou dus graag kijken of het een haalbaar idee is, hierover met technische mensen brainstormen die verstand hebben van startups in deze hoek.

 

Maar...

De drie vrienden (twee computerprogrammeurs en een bedrijfscoach) waren extreem enthousiast. Nu weet ik dat dat niks zegt over de haalbaarheid en of het zal slagen.

En daar wil ik dus graag achter komen. Een eerste stap is dan mijn inziens door het aan 'kundige' vaklui voor te leggen, en dan zelf te oordelen.

 

Maar nu zit ik met twee dingen:

- Is er een gebruikelijk manier om het 'vertrouwelijk' te houden. Ik ben van nature een lief en naief persoon, en ik vertrouw altijd als ik aan mensen vraag om het vertrouwelijk te houden dat ze dat ook doen. Maar als ik met een man of 10-30 mijn idee zou delen is er natuurlijk statistisch best een grote kans dat iemand er mee vandoor gaat, sneller of beter dan ik. Is er een manier om dit tegen te gaan, of moet ik gewoon vertrouwen in de mensheid...

 

- Ik zou graag onderdeel zijn van het ontwikkelingsproces. Hoe het er formeel uitziet maakt me niet heel veel uit. Hierover gaat dan ook mijn vraag. Wat zouden volgens jullie logische constructies zijn?