Ga naar inhoud

WW uitkering naast DGA BV

Geplaatst:

Nicker80

Ik ben al geruime tijd werkzaam als zelfstandige en heb dit ook altijd gedaan naast mijn huidige dienstverband. Had een dienstverband voor 32 uur en daarnaast werkte ik 10-15 uur als zelfstandige. Ik heb een aantal internet websites.

Werkloos geworden in 2016 en tot januari 2017 heb ik mijn gewerkte uren opgegeven die ik als zelfstandige werkte (eenmanszaak). Per januari heb ik mijn uitkering tijdelijk stopgezet ivm verblijf in het buitenland. Deze uitekring wil ik nu weer activeren aangezien ik terug ben in Nederland en weer aan het soliciteren ben voor een baan.

Echter is er tijdens mijn verblijf in het buitenland een wijziging geweest in mijn onderneming. Ik heb de eensmanszaak per 1 juli beeindigd en zal alle activiteiten die daarin zaten onderbrengen in een BV waar ik sinds maart DGA van bent.

Binnen deze BV doe ik not steeds parttime ondernemen en hier zal de eerste tijd geen salaris worden uitgekeerd aan de DGA, dit ivm nieuwe projecten die gestart zijn.

Nog steeds werk ik 10 a 15 uur per week als ondernemer, maar nu niet meer binnen een eenmanszaak maar binnen een BV.

Ik krijg bij het UWV maar geen eenduidig antwoord. De 1 geeft aan je moet dit opgeven als dat je weer in loondienst bent gaan werken, een ander zegt dat je deze inkomsten niet hoeft door te geven omdat ik de vrijgestelde uren niet overtreed.

Zijn de vrijgestelde uren op basis van onderneming of over het geheel? En hoe moet dit worden opgegeven?

Featured Replies

Er zijn geen berichten om weer te geven
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.