• 0

Sommering advertentieopbrengsten 2004 terug te storten?!

Beste leden van dit forum,

Ik heb mij in 2004 aangemeld bij TradeDoubler BV als publisher. Ik heb hier destijds zo'n €150,- verdiend in 6 maanden.

Daarna ben ik een hele tijd gestopt en sinds begin 2005 ben ik weer begonnen met het plaatsen van TradeDoubler-advertenties op mijn (lege, want alles was uitbetaald) Tradedoubler-account. Hierbij heb ik ook besloten om een speciale pagina te maken genaamd "Steun ons". Op deze pagina stond uitgelegd dat het klikken op banners/buttons ons geld op zou leveren en dat bezoekers ons op deze manier zouden kunnen steunen.

Daarmee heb ik in enkele maanden zo'n €200 verdiend (50,- per maand). Maar ik kreeg pas een boos mailtje dat dit niet toegestaan was en mijn account werd per direct verwijderd. Ik zei dit onterecht te vinden, maar had wel enigzins begrip voor hun dus ging hiermee akkoord. Mijn inkomsten in 2005 zou ik niet uitbetaald krijgen.

Maar nu krijg ik ook nog eens een brief thuis gestuurd waarbij ik word gevraagd om mijn betalingen van mei 2004 en juni 2004 ook nog eens terug te storten. Hun redenatie is, je hebt in mei 2005 een keer gefraudeerd, dus alle oude betalingen van 2004, daar heb je ook geen recht meer op, aldus onze policies.

Wat kan ik hier tegen doen?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

niks, de regels doorlezen voordat je aan een dergelijk programma begint. Aangezien dergelijke verzoeken tot klikken leiden tot kliks van mensen die niet geinteresseerd hoeven zijn, is het volkomen waardeloos voor adverteerders en dus voor tradedoubler, die mag verantwoorden waarom de adverteerder zoveel moet betalen terwijl het geen resultaat oplevert.

Je kunt ze moeilijk verwijten dat ze hard optreden om hun eigen inkomsten veilig te stellen in de toekomst, als je bedenkt hoe ontzettend vaak dit soort 'foutjes' voorkomen.

Beste wat je kunt doen is in overleg gaan met ze, wellicht ze te bellen en de situatie uit te leggen.

• 0

Ik heb ze gebeld. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik 2x gebruik heb gemaakt van hun programma.

Februari t/m Juli 2004

Januari t/m Mei 2005

Aangezien ik in de 2e periode heb gefraudeerd (wat ik ook niet geheel terecht vind), sommeren ze mij ook de betalingen uit de 1e periode terug te betalen. Hebben ze dit recht?

• 0

lastige vraag:

De affiliate mag op geen enkele manier ertoe bijdragen dat kunstmatig verkeer wordt gecreëerd naar de gelinkte websites.

De affiliate moet TradeDoubler onmiddellijk in kennis stellen van elk bekend of vermoed ongepast of verkeerd gebruik van de links van de affiliate naar de website van TradeDoubler en/of een affiliateprogramma of van de service van TradeDoubler, op welke manier ook.

Ik denk dat het afhangt van deze bepaling:

Deze overeenkomst vervalt onmiddellijk bij de beëindiging ervan en aan de affiliate moet geen vergoeding worden betaald voor het of de affiliateprogramma's in kwestie.

De overeenkomst is beeindigd nadat je de mail hebt ontvangen neem ik aan, er hoeft geen vergoeding betaald te worden voor de affilitateprogramma's in kwestie.

Als dit dezelfde zijn als de programma's die je eerder gepromoot hebt, zou het kunnen.

Wellicht kun je hier iets mee:

Indien er tengevolge van deze overeenkomst een geschil rijst zullen de partijen proberen het via bemiddeling te regelen in overeenstemming met de Model Mediation Procedure (modelbemiddelingsprocedure) van het Centre for Dispute Resolution ('CEDR') of enige andere bemiddelingsprocedure, waarover de partijen het schriftelijk eens worden.

Om de bemiddeling te starten moet een partij de andere partij daarvan schriftelijk kennis geven ('de ADR-kennisgeving), met het verzoek om bemiddeling overeenkomstig deze clausule. De bemiddeling moet plaatshebben uiterlijk 28 dagen nadat de ADR-kennisgeving is gedaan. Indien er een punt is waarover de partijen het niet eens worden binnen 14 dagen nadat de ADR-kennisgeving is gedaan, zal het CEDR (of elk ander bemiddelingsorgaan waarover de partijen het eens zijn geworden) ten verzoeke van een van beide partijen het punt voor de partijen beslechten na met hen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar