I.v.m. de slechte bedrijfsresultaten als ZZP'er en bijkomende gezondheidsredenen, heb ik in overleg met de KvK in maart 2017 mijn eenmanszaak stop gezet en ontvang sindsdien een IOAZ uitkering.
Ik voldeed aan alle eisen welke daarvoor noodzakelijk zijn.
De belasting inspecteur heeft echter de investeringen en het verlies niet geaccepteerd over het jaar 2014 en heeft nu besloten dat het bedrijf per eind 2014 fiscaal gestaakt is.
HEB IK NU WEL OF GEEN RECHT OP EEN IOAZ UITKERING?
Volgens de KvK ben ik niet alleen de eerste met zo'n vraag maar voldoe ik dan niet meer aan alle noodzakelijke eisen over de afgelopen jaren.
Mijn vraag is niet alleen of ik nog recht op IOAZ heb maar tevens of een fiscale bedrijfsbeëindiging door de belasting inspecteur los staat van de officiële bedrijfsbeëindiging bij de KvK/gemeente.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
P.Droppie
P.Droppie
Beste lezers,
I.v.m. de slechte bedrijfsresultaten als ZZP'er en bijkomende gezondheidsredenen, heb ik in overleg met de KvK in maart 2017 mijn eenmanszaak stop gezet en ontvang sindsdien een IOAZ uitkering.
Ik voldeed aan alle eisen welke daarvoor noodzakelijk zijn.
De belasting inspecteur heeft echter de investeringen en het verlies niet geaccepteerd over het jaar 2014 en heeft nu besloten dat het bedrijf per eind 2014 fiscaal gestaakt is.
HEB IK NU WEL OF GEEN RECHT OP EEN IOAZ UITKERING?
Volgens de KvK ben ik niet alleen de eerste met zo'n vraag maar voldoe ik dan niet meer aan alle noodzakelijke eisen over de afgelopen jaren.
Mijn vraag is niet alleen of ik nog recht op IOAZ heb maar tevens of een fiscale bedrijfsbeëindiging door de belasting inspecteur los staat van de officiële bedrijfsbeëindiging bij de KvK/gemeente.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56650-ioaz-uitkering-en-fiscale-bedrijfsbe%C3%ABindiging/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag