Ik heb even lopen zoeken maar niks gevonden over dit onderwerp. Ik heb op dit moment een holding met daarin 2 bedrijfspanden die ik verhuur. Echter wil ik nu meer vastgoed kopen daar de rente op de bank te laag is en zo wat meer rendement kweken. Echter zou ik nu de nieuwe panden willen kopen in een 2de bv om zo een vastgoed bv op te bouwen. Kan ik de panden schuiven van holding naar bV of komt er dan fiscaal de 6% overdrachtsbelasting om de hoek kijken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
glitch
glitch
Ik heb even lopen zoeken maar niks gevonden over dit onderwerp. Ik heb op dit moment een holding met daarin 2 bedrijfspanden die ik verhuur. Echter wil ik nu meer vastgoed kopen daar de rente op de bank te laag is en zo wat meer rendement kweken. Echter zou ik nu de nieuwe panden willen kopen in een 2de bv om zo een vastgoed bv op te bouwen. Kan ik de panden schuiven van holding naar bV of komt er dan fiscaal de 6% overdrachtsbelasting om de hoek kijken?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56672-vastgoed-overzetten-van-holding-naar-werkbv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag