• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe website? .

Omschrijving van je concept:

Na maandenlange voorbereiding is de nieuwe website van mijn belangrijkste bedrijfsonderdeel sinds eind vorige week online.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een nieuwe website gebouwd in WordPress op basis van 1 van mijn eigen thema's (met flink wat maatwerk).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitstraling van de oude website (nu nog even te vinden op /oud ter vergelijking) was wat verouderd en niet meer op het niveau van mijn voornaamste concurrenten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik wilde vooral zorgen dat de site weer minimaal op hetzelfde niveau was als de sites van mijn concurrenten. Onderscheidende elementen zijn vooral de vele, duidelijke foto's en het feit dat onze all-in prijzen gewoon op de site staan.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat jullie van de site vinden. Is de uitstraling professioneel genoeg, hoe vinden jullie m ten opzichte van mijn concurrenten, zou je een aanvraag doen, is hij gebruiksvriendelijk, kom je geen bugs tegen?

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je reactie. Hierbij mijn reacties daarop ;)

 

- De USP's staan op iedere pagina maar wat verder naar beneden, en ook al een paar in de banner op de homepage (al weet ik dat banners vaak genegeerd worden). Of bedoel je de slogan? Die staat onder het logo, maar is wat lastig leesbaar (op mobiel in elk geval).

 

- Welk pakket ze nemen is afhankelijk van hun aantal gasten, wensen en budget. Dat verschilt per klant, dus daarom heb ik geen "highlight pakket".

 

- Ik denk dat de interne linkstructuur best ok is hoor. Er wordt sowieso vanaf de homepage gelinkt naar de belangrijkste pagina's, in de breadcrumbs wordt gelinkt naar bovenliggende "parent" pagina's en op iedere detailpagina is een sectie "andere shows" waarin gelinkt wordt naar de andere pakketten binnen de betreffende "categorie". Verder wordt er ook naar belangrijke pagina's gelinkt vanuit de blog. Ook de trefwoorden zit volgens mij wel goed.

 

Wat zou jij veranderen op dit punt dan?

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ziet er profi uit Bob. Veel aandacht voor SEO zie ik. ;)

 

Mijn eerste indruk was goed, maar bij langer staren naar het scherm heb ik wel een aantal suggesties voor je. Allemaal positief bedoeld, dus ik hoop dat je jouw voordeel ermee kunt doen.

 

Tagline

Net zoals eerder is opgemerkt, was het eerste wat mij opviel de veel te kleine tagline onder het logo. Niet te lezen. Ik moest op het puntje van mijn stoel gaan zitten en zelfs toen las het lastig. De tagline is ook wat lang. Het stuk 'het adres voor' is niet nodig en is meer reclametaal (pay-off) dan tagline.

 

Zoekveld

Het vergrootglas in de topbalk valt onvoldoende op. Dat het zoekveld wanneer aangeklikt vervolgens beneden verschijnt, is geen gebruikelijke techniek en kan dus vreemd overkomen op de bezoekers

 

Het zoekveld staat ook onder de header, maar dit valt minder op omdat het geen gebruikelijke plek is.

 

H1

Ik moest de H1 titel 2 keer lezen omdat het zo veel op elkaar lijkt. Het stond me eerlijk gezegd wel wat tegen vanwege de overduidelijke over-optimalisatie voor SEO.

 

USP's in header

Ik vind de USP's sterk maar deze staan naast elkaar, waardoor het iets minder makkelijk leest. Ik zou er vinkjes of bullets voor zetten, zodat het de leesbaarheid vergroot en triggert om door te lezen

 

Copywriting

Zinnen zijn relatief lang en lopen over het gehele scherm. Ik zou de zinnen wat inkorten. Dus minder bijzinnen gebruiken. Ja, dat zeg ik als advocaat ;)

 

Recensies

Overtuigende presentatie met zo veel recensies.

 

Tekst over DJHuren.nl

Deze presentatie nodigt niet uit tot lezen met alinea's zonder opmaak. Wellicht wat tussenkoppen, opsommingen of vetgedrukte teksten toevoegen?

 

Wat mij verder opviel:

 

Blog

Het blog is weggestopt in de footer. Lijkt me zonde, want met een blog profileer je jezelf als specialist.

 

Contactpagina

Je spreekt over jezelf in de derde persoon. Dit is onnodig afstandelijk. Schrijf gewoon vanuit 'ik' of ''wij', zeker omdat je vermeldt dat je zelf de telefoon opneemt.

 

Algemene voorwaarden

Kan het als advocaat natuurlijk niet laten om hier even een blik op te werpen. Je hebt deze zeker zelf geschreven? Er staat van alles in dat juridisch gezien niet klopt of bestaat. ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Ook de site bekeken. Wat ik in begin een beetje vreemd vond overkomen zijn de thema's die je moet kiezen. Alsof je voor een verjaardag ander werk verricht dan voor een bruiloft.

 

Ik denk nu dat hier de seo achter zit om zo voor elk thema een pagina te hebben en zo beter gevonden te worden, op zich zijn dan de thema's wel slim gedaan.

 

Zelf zou ik meteen voorbeelden van muziek genre's willen zien zoals je bij je thema pagina hebt als voorbeelden. Als je nu niet meteen op thema klikt zou je dit kunnen missen. Ik denk dat deze thema's zo belangrijk kunnen zijn dat je deze ook direct op home had kunnen plaatsen. Je ziet meteen wat je in huis hebt en mensen krijgen zelf een idee, voorstel en daardoor misschien zin om direct te boeken.

 

 

 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0

Ziet er profi uit Bob.

Thanks, ook voor je zeer uitgebreide reactie natuurlijk :)

 

Tagline

Net zoals eerder is opgemerkt, was het eerste wat mij opviel de veel te kleine tagline onder het logo. Niet te lezen. Ik moest op het puntje van mijn stoel gaan zitten en zelfs toen las het lastig. De tagline is ook wat lang. Het stuk 'het adres voor' is niet nodig en is meer reclametaal (pay-off) dan tagline.

Ik heb het al vaker gehoord inderdaad. Zal 'm binnenkort eens laten restylen, dit logo is ook alweer bijna 15 jaar oud.

 

Zoekveld

Het vergrootglas in de topbalk valt onvoldoende op. Dat het zoekveld wanneer aangeklikt vervolgens beneden verschijnt, is geen gebruikelijke techniek en kan dus vreemd overkomen op de bezoekers

 

Het zoekveld staat ook onder de header, maar dit valt minder op omdat het geen gebruikelijke plek is.

Ga ik nog eens kritisch naar kijken.

 

H1

Ik moest de H1 titel 2 keer lezen omdat het zo veel op elkaar lijkt. Het stond me eerlijk gezegd wel wat tegen vanwege de overduidelijke over-optimalisatie voor SEO.

 

Met de H1 bedoel je de titel in de banner? Dat is namelijk niet de H1 tag ;) Die slogan gebruik ik al heel lang, lang voordat ik met SEO bezig was. Heeft meer te maken met logica en overtuigen (een dj huren doe je natuurlijk bij een website die djhuren.nl heet, logisch).

 

USP's in header

Ik vind de USP's sterk maar deze staan naast elkaar, waardoor het iets minder makkelijk leest. Ik zou er vinkjes of bullets voor zetten, zodat het de leesbaarheid vergroot en triggert om door te lezen

 

Die staan verderop de pagina, netjes onder elkaar met vinkjes.

 

Copywriting

Zinnen zijn relatief lang en lopen over het gehele scherm. Ik zou de zinnen wat inkorten. Dus minder bijzinnen gebruiken. Ja, dat zeg ik als advocaat ;)

 

Klopt, die zijn wat aan de lange kant op sommige pagina's. De inhoud ga ik voorlopig niets aan veranderen, zoals ik al zei levert deze site honderden aanvragen per jaar op, mede door de teksten.

 

Recensies

Overtuigende presentatie met zo veel recensies.

 

Dank je. Er komen er zelfs nog meer op; er staan er nu 6 op de meeste pagina's en dat moeten er 9 worden net als op de homepage.

 

Tekst over DJHuren.nl

Deze presentatie nodigt niet uit tot lezen met alinea's zonder opmaak. Wellicht wat tussenkoppen, opsommingen of vetgedrukte teksten toevoegen?

Die hoeft ook niet uit te nodigen om gelezen te worden ;) Staat er enerzijds voor Google (en moet eigenlijk nog geoptimaliseerd worden voor de betreffende pagina / categorie), en anderzijds voor mensen die nog steeds niet overtuigd zijn na alles op de rest van de pagina gelezen te hebben. Als ik mijn werk goed gedaan heb zullen niet veel mensen die tekst lezen ;)

 

 

Blog

Het blog is weggestopt in de footer. Lijkt me zonde, want met een blog profileer je jezelf als specialist.

 

Dat blog is ook vooral bedoeld om meer bezoekers vanuit Google op de site te krijgen, maar ik ben nog wel van plan onderaan de homepage en categoriepagina's wat links naar die artikelen te plaatsen (zoals ik ook doe op mijn bobdewebbouwer site).

 

Contactpagina

Je spreekt over jezelf in de derde persoon. Dit is onnodig afstandelijk. Schrijf gewoon vanuit 'ik' of ''wij', zeker omdat je vermeldt dat je zelf de telefoon opneemt.

 

Zit wat in, ga ik nog eens naar kijken.

 

Algemene voorwaarden

Kan het als advocaat natuurlijk niet laten om hier even een blik op te werpen. Je hebt deze zeker zelf geschreven? Er staat van alles in dat juridisch gezien niet klopt of bestaat. ;D

 

Ik heb de originele versie destijds "geleend" van de branchevereniging, maar die zijn inmiddels wel heel ver aangepast. Door mijzelf inderdaad ;D

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ook de site bekeken. Wat ik in begin een beetje vreemd vond overkomen zijn de thema's die je moet kiezen. Alsof je voor een verjaardag ander werk verricht dan voor een bruiloft.

 

Ik denk nu dat hier de seo achter zit om zo voor elk thema een pagina te hebben en zo beter gevonden te worden, op zich zijn dan de thema's wel slim gedaan.

 

Jij ook hartelijk dank voor je reactie. Het werk is bij ieder feest inderdaad zo'n beetje hetzelfde, de shows / pakketten ook, maar mensen willen nu eenmaal het idee hebben dat iets echt speciaal is afgestemd op hun situatie. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden van deze opzet; zo kan ik de teksten (en sommige foto's ook) perfect afstemmen op een specifieke doelgroep. Dat de pagina's zo ook goed geoptimaliseerd zijn voor Google is natuurlijk mooi meegenomen ;)

 

Overigens hoef je niet perse een "thema" te kiezen, de meest geboekte shows staan er immers direct onder en er zijn ook veel mensen die gewoon direct op de groene "vraag direct een offerte aan" button bovenin klikken.

 

Zelf zou ik meteen voorbeelden van muziek genre's willen zien zoals je bij je thema pagina hebt als voorbeelden. Als je nu niet meteen op thema klikt zou je dit kunnen missen. Ik denk dat deze thema's zo belangrijk kunnen zijn dat je deze ook direct op home had kunnen plaatsen. Je ziet meteen wat je in huis hebt en mensen krijgen zelf een idee, voorstel en daardoor misschien zin om direct te boeken.

 

De meeste klanten willen juist echt voor ieder wat wils, dus heel veel verschillende genres. De shows / pakketten op de themafeest pagina zijn echt bedoeld voor feesten die in 1 bepaald thema zijn, en die zijn dan ook helemaal afgestemd op dat thema voor wat betreft decor en verlichting.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 508 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.