• 0

Korting met Eur.1 certificaat

Beste HL leden,

 

Na wat research bij de douane, douane agents en google zoekwerk, wil ik graag weten of het mogelijk is om korting of totale heffing te verkrijgen van importtarieven op auto's.

 

Het gaat hier om Europese auto's die worden getransporteerd naar de Maghreb: Algerije, Marokko en Tunesië.

Via de officiële site van de Marokkaanse douane kan men een berekening maken voor de import van auto's mits ze jonger dan 5 jaar zijn. Echter, hier betaal je invoerkosten en 20% TVA over.

 

Heeft er iemand kennis/ervaring met vervallende of verminderde invoerkosten mbv Eur.1 in deze landen?

 

Het gaat hier om bedrijfsmatig procedure.

 

Alle info wordt gewaardeerd!

 

Groetjes

Kees

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste HL leden,

 

Na wat research bij de douane, douane agents en google zoekwerk, wil ik graag weten of het mogelijk is om korting of totale heffing te verkrijgen van importtarieven op auto's.

 

Het gaat hier om Europese auto's die worden getransporteerd naar de Maghreb: Algerije, Marokko en Tunesië.

Via de officiële site van de Marokkaanse douane kan men een berekening maken voor de import van auto's mits ze jonger dan 5 jaar zijn. Echter, hier betaal je invoerkosten en 20% TVA over.

 

Heeft er iemand kennis/ervaring met vervallende of verminderde invoerkosten mbv Eur.1 in deze landen?

Om een EUR1 of faktuurverklaring EU-Med te kunnen gebruiken moet je bewijs van oorsprong hebben. Als je niet zelf de fabrikant van de auto bent en géén inzage hebt in het fabrikageproces en de herkomst van alle onderdelen lijkt me dat niet mogelijk. De andere optie is om met een z.g. Leveranciersverklaring van de fabrikant een EUR1 te onderbouwen maar ik ga er vooralsnog vanuit dat géén enkele autofabrikant die aan je zal willen verstrekken aangezien je géén klant bij hun bent.

 

Daarbij komt ook nog eens dat een auto van een Europees merk helemaal niet per definitie aan de Europese oorsprongsregels hoeft te voldoen maar ook nog eens uit bijv. Turkije kan komen.

 

De verschillen in invoerrechten kan je op de Market Access Database van de EU nakijken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.