• 0

Privégebruik materiaal.

Hoi,

 

Ik ben sinds kort bezig met de opzet van een kiteschool. Nu moet ik materiaal aanschaffen om daarmee les te kunnen geven. In eerste instantie is dit een grote investering ten opzichte van de te verwachtte omzet die ik in het eerste jaar verwacht te halen.

 

Nu luidt mijn vraag: Ik heb straks materiaal aanschaft ( boards kites etc.) maar wil ik deze materialen ook gebruiken om hiermee reclame ( lees filmpjes/foto's en zelf varen) te maken. Nu vraag ik mij af of de belastingdienst dit als privégebruik ziet of dat ik het zakelijk gebruik en dus ook de KOR regeling kan toepassen op mijn aanschafte materialen.

 

Moet ik deze uren die ik in het zelf varen ter promotie en filmpjes maken verantwoorden in mijn urenregistratie?

 

Ik ben benieuwd,

 

Met vriendelijke groet,

Kitezz

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het heeft nooit meegeteld voor het IB ondernemerschap, je kunt ondernemer zijn voor de IB maar geen recht hebben op zelfstandigenaftrek. Niks nieuws onder de zon, dat is hier op HL ook al vele malen uitgelegd / toegelicht.

Als je een hobby bedrijfsmatig uitbreidt, speelt het urencriterium alleen een rol bij de bepaling of je in aanmerking komt voor bepaalde aftrekposten.

 

Belangrijkste criterium voor vraagsteller is redelijk uitzicht op winst die in verhouding staat tot de inspanning en investering. Aan te raden is om niet de kosten van de hobby te verstoppen in de kosten van de onderneming.

 

Zo goed samengevat?

 

Niet mopperen als mensen verzuimen om het hele forum door te lezen... :-K

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.