• 0

Ondernemingsplan Horeca/Lounge ; Inkomstenbegroting

Hallo!

 

Ik ben nieuw op dit forum, en hoop dat ik op het juiste adres ben voor mijn vraag.

 

Ik wil een Horecagelegenheid beginnen (een Lounge), ik ben dus bezig met mijn ondernemingsplan.

Nu ben ik aangekomen bij het financieel gedeelte; maar kom ik niet uit bij op hoeveel bezoekers ik zou moeten rekenen.

 

Ik heb al op meerdere sites gezocht en door dit forum doorgespit; alleen krijg ik vaak te lezen dat je slechts een indicatie kan maken die ook helemaal niet zou kunnen kloppen.

Ik heb nu dus eigenlijk totaal geen idee op hoeveel bezoekers ik zou moeten rekenen.

 

Het pand dat ik op het oog heb is circa 400m2 groot, en is gelegen op een drukke locatie (zowel in het weekend als doordeweeks) nabij een bioscoop en andere horecagelegenheden (die echter andere faciliteiten bieden als wat ik wil gaan bieden)

 

Alvast bedankt!

Romano

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha Romano, welkom op het forum!

 

Lastige vraag. Je kunt zoeken naar cijfers van KHN en ook banken geven in brancherapporten vaak gedetailleerde informatie. Daarnaast hanteert de brandweer een maximum aantal mensen per m2. Op basis daarvan zou ik een inschatting maken van de piek- en daluren en variëren met de bezettingsgraad. Je zou ook bij een aantal tenten in die buurt kunnen gaan zitten om gewoon een tijdje mensen te tellen. Of met eigenaren van vergelijkbare tenten in een andere stad kunnen gaan praten. Op basis van al deze informatie kan je bandbreedtes en scenario's gaan maken voor je businessplan.

 

Naast aantal bezoekers lijkt het me ook nog van belang hoeveel deze bij jou gaan besteden en wat de kostprijs van de levering is. Ook daarin zal je onderbouwde aannames moeten doen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Romano,

 

hoeveel horeca-ervaring heb je? En hoeveel kun je zelf investeren?

 

Ik denk dat je bij een zaak van deze oppervlakte snel in tonnen moet denken...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dankjullie wel voor de reacties,

 

@highio Ik heb 2 jaar ervaring in de horeca.

 

Ik ben op dit moment nog bezig met mijn ondernemingsplan en ben pas net ''aangekomen'' bij het financieel gedeelte, ik heb een begroting gemaakt gebaseerd op de verbouwing, inventarisatie, en ''aankleding'' van het pand.

 

Voor hoeveel het per maand of in ieder geval de eerste maand zal gaan kosten probeer ik nog te berekenen.

 

Maar voor slechts de verbouwing etc. heb ik ca. 100k nodig.

Zelf heb ik al 50k om te investeren (en de andere helft zal ik door hulp van de bank of een ander middel moeten vergen)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Romano,

 

Wat goed om te lezen dat je voor jezelf wilt starten!

Je financieel plan is het belangrijkste aspect van je bedrijf. Zorg dan ook dat dit waterdicht is. Neem anders eens contact op met Qredits. Zij kunnen je goed helpen hiermee, tevens zijn ze vaak behulpzaam in het verstrekken van een starterslening. Wellicht is een brouwerij wellicht een idee voor een financiering. Echter zit je bij het laatste vaak wel gebonden aan een bepaalde productgroep van de betreffende brouwerij.

 

Houd verder bij de verbouwingskosten ook rekening met volgende zaken:

- Verzekeringen;

- Brandmeldinstallatie (gaat vaak veel geld in zitten, zeker in oudere panden);

- Vergunningen.

 

Ik neem aan dat je zelf een opleiding hebt gedaan in de horeca of in ieder geval we beschikt over je diploma Sociale Hygiëne (of deze gaat halen, heb je nodig namelijk voor de vergunningen), verder moet je van onbesproken gedrag zijn, dus geen veroordelingen op je naam of bekend zijn met alcohol of drugs gerelateerde zaken, hier toetsen gemeentes op (BOB-toetsing) bij je vergunning aanvraag.

 

Bovenstaande zeker niet om je te ontmoedigen, maar weet wel waar je aan begint!

Met vriendelijke groet,

 

Sander

Link naar reactie
  • 0

Welkom, sinds wanneer financiert Credits horeca of 'lounges'?

 

Romano heeft hier al bijna twee maanden niks van zich laten horen...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat is daarmee ongetwijfeld een feit, maar hoe is of valt jouw zaak dan te kwalificeren? Wat Romano zou willen gaan ondernemen is hier nog volstrekt onduidelijk.

 

Hij heeft kennelijk geen basis voor een omzetschatting...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat is daarmee ongetwijfeld een feit, maar hoe is of valt jouw zaak dan te kwalificeren? Wat Romano zou willen gaan ondernemen is hier nog volstrekt onduidelijk.

 

Groet,

 

Highio

 

 

Ik ben een soortgelijk concept gestart, een kleiner pand, voorheen ook reeds een horecabedrijf.

Scheelde aanzienlijk in verbouwingskosten en ook waren sanitaire voorzieningen al aanwezig.

 

Inclusief de verbouwing, aanschaf van nieuwe inventaris en overige 'oplapkosten', zijn wij rond de € 125.000,- uitgekomen.

 

Ik heb het idee dat Romano ook iets in de richting van Ibiza-stijl-lounge in gedachten heeft. Cocktails, bubbels, ontspannen zitten in een loungebank... Of zit ik er compleet naast, Romano?

 

Qua omzet, is en blijft het lastig inschatten voor je start. Compleet afhankelijk van je doelgroep, concurrentie in de omgeving, concept, ligging, verdieping, bevolkingssamenstelling.

 

Mijn ervaring: Gemiddelde omzet stad in de eerste 2 jaar = € 250.000 per jaar (ca. 150m2)

Met vriendelijke groet,

 

Sander

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het niet weten, maar ik heb hem wel een persoonlijk bericht gestuurd. Eerlijk gezegd wist ik niet dat Credits dit soort horecazaken financiert. Mijn kostenschatting lijkt daarmee wel reëel...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er zijn weinig startende ondernemers met twee jaar werkervaring (als wat?) die dat weten te realiseren...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er zijn weinig startende ondernemers met twee jaar werkervaring (als wat?) die dat weten te realiseren...

 

Groet,

 

Highio

 

Sja, ik had er na 12 jaar horeca ervaring nog wel wat moeite mee, laat staan 2 jaar...

In ieder geval, als Romano het doorzet heeft hij wel flinke 'ballen'.

Met vriendelijke groet,

 

Sander

Link naar reactie
  • 0

Hij heeft daarentegen enig eigen vermogen en een lage schatting van de totale investeringsbehoefte. Reactie gewenst. Mogelijk is het plan al van de baan of in realisatie...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.