• 0

Aanpakken verkoop kopie product middels aanspraak op modelrecht

Hallo,

 

Medio 2006 ben ik op de markt gekomen met een product wat door ons geïmporteerd wordt (het wordt door een ander bedrijf gemaakt en ook overal verkocht inmiddels). In 2006 was dat nog relatief nieuw en was er geen concurrentie. Na enkele jaren kwamen we er achter dat er een "kopie" op de markt kwam die veel goedkoper was en minder van kwaliteit. Een van de dingen die we gedaan hebben is toen het ontwerp middels een modelregistratie geregistreerd te krijgen bij het Boip https://www.boip.int/nl/ondernemers/modellen

Al met al hebben we veel last van dit namaak product. Onze verkopen zijn echt geminimaliseerd ten opzichte van de begin-periode.

Klanten zien het namaak product als hetzelfde, terwijl er duidelijk kwaliteit verschil is en de prijs zo laag is dat wij daar nooit voor kunnen leveren zonder verlies.

Ook adverteerde de verkopers vaak met het product gekoppeld aan onze merknaam (die inmiddels ook als woordmerk is vastgelegd). Ook het kopie product wordt door diverse partijen geïmporteerd en is niet van hen.

 

Als klein bedrijf, zonder veel financiële mogelijkheden ben ik benieuwd of er toch nog mogelijkheden zijn via het vastgelegde modelrecht de verkoop te stoppen en evt. nog een schadevergoeding te krijgen.

Of is dit een onhaalbare cases?

Graag jullie advies en een idee van de haalbaarheid, en evt wie ik daar voor in kan schakelen.

 

Ik hou het product graag nog anoniem i.v.m. mogelijke claim richtig de verkopers.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.