• 0

Verbouwingskosten bedrijfspand - Hoe berekenen in ondernemersplan

Bij het schrijven van mijn ondernemingsplan (supermarkt met horeca 200m2) loop ik tegen de verbouwingskosten aan.

Hier moet al een bedrag voor worden genoemd. Ik weet alleen nu nog welk pand het wordt en hoeveel er dus verbouwd moet worden.

Hoe kan ik hier toch een realistisch bedrag bij plaatsen?

Is er een gemiddelde per m2 bekend?

 

Bedankt alvast voor het meedenken

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk niet dat je hier aan het juiste adres bent als je op zoek bent naar bedragen.

Het is volkomen afhankelijk van de huidige staat en wat je van plan bent.

Een goed startpunt zou zijn het overleggen met een aannemer zodat hij een richtprijs kan geven.

 

Link naar reactie
  • 0

Bij het schrijven van mijn ondernemingsplan (supermarkt met horeca 200m2) loop ik tegen de verbouwingskosten aan.

Hier moet al een bedrag voor worden genoemd. Ik weet alleen nu nog welk pand het wordt en hoeveel er dus verbouwd moet worden.

Hoe kan ik hier toch een realistisch bedrag bij plaatsen?

Is er een gemiddelde per m2 bekend?

 

Bedankt alvast voor het meedenken

 

[verandering: titel]

 

Ik neem aan dat je nog niet weet welk pand het gaat worden? Anders kan je aardig inschatten om hoeveel m2 het gaat en wat het prijskaartje is voor de werkzaamheden.

 

Startpunt voor je zoektocht ligt bij je wensen en behoeften volgens mij. Wat moet er precies gebeuren? Welke werkzaamheden ga je straks aan een aannemer vragen om te verrichten? Met deze gegevens als uitgangspunt kan je diverse (indicatieve) offertes aanvragen bij verschillende aannemers. Zo kan je een vergelijking maken van de kosten en dit als uitgangspunt opnemen in je ondernemingsplan.

Overtuigende ondernemingsplannen: www.plannable.nl. Bekijk ook ons nieuwe invultemplate voor een ondernemingsplan en schrijf zelf je eigen plan: https://www.plannable.nl/ondernemingsplan-template-word/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.