Jump to content

Davinci9

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Company info

  1. De btw op de facturen en bonnen die je hebt aangemerkt als aanloopkosten, is tevens aftrekbaar. Nadat de Belastingdienst je heeft geaccepteerd als btw ondernemer dan kan je de genoemde bedragen aangeven als voorbelasting en hierdoor ook deze btw terugvragen.
  2. Helemaal eens. In dit geval moet je het product niet alleen zien, maar vooral ook ruiken! :-) Doe er een mooi kaartje bij in de (huis)stijl van je merk en vertel dat je graag binnenkort langskomt om de mogelijkheden te bespreken. Of als je een warme ingang hebt, kan je zelfs beter langsgaan met je samples. Originaliteit en lef zijn hier key!
  3. Uit welke omgeving kom je? Dit is namelijk relevant voor de verschillende incubators, die vaak een regionale insteek en netwerk hebben.
  4. Verder wellicht interessant voor jou, de kleine ondernemersregeling: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/zzp/kleineondernemersregeling-verandert/ De kleineondernemersregeling (KOR) in de btw-regelgeving is per 1 januari 2020 veranderd. In plaats van een belastingvermindering is er nu een btw-vrijstelling. Deze kun je gebruiken als je omzet onder de 20.000 euro blijft. Als je hieronder blijft, hoef je per kwartaal dus helemaal geen BTW-aangifte te doen. Uiteraard wel je jaarlijkse inkomstenbelasting.
  5. Een belangrijke trend die ik zie op dit moment zijn de 'hart onder de riem boxen' voor werkend personeel dat gedwongen thuiszit door Corona. Met dit soort boxen laat de werkgever haar betrokkenheid zien en geeft dit vaak een boost voor de motivatie van de werknemer. Leuke voorbeelden die ik heb gezien zijn boxen met healthy snacks, gezonde sappen, film bonnen, verwen-artikelen (badspul etc), bloemen/planten. Hier is zeker vraag naar en biedt wellicht een kans voor jullie!
  6. Helemaal eens met Hans. Het beste is om je potentiële klanten te bevragen of ze zouden stoppen voor je kraampje en wat hierin voor hun belangrijk is (snelheid, gemak, betaalmogelijkheden, service etc). Ga dus langs de weg staan, deel gratis proef-aardbeien uit en vraag mensen naar hun mening. Proof of the pudding is the eating!
  7. Helaas wel, aangezien het een 'generieke regeling' is. Bedrijven die voldoen aan de spelregels, hebben dus recht op de steunmaatregelen.
  8. Mag ik je een advies geven? Maak deze gok wat concreter door het doen van goed marktonderzoek, een enorm belangrijk onderdeel van je ondernemingsplan. Welke trends zijn er momenteel? Waar hebben klanten behoefte aan? Welke bedrijven zijn precies je doelgroep? Hoe ga jij hier op inspelen? Wat is je onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrentie? De antwoorden uit je marktonderzoek gaan je waarschijnlijk ook meer richting geven op de vraag of je een vrachtwagen moet kopen, huren, leasen of wat voor vorm dan ook.
  9. Paar zaken die mij opvallen: Het pop-up scherm van de inschrijving van de nieuwsbrief zit precies onder je 'sticky' menu (home t/m blog) waardoor je het niet kunt wegklikken. Ik snap je slogan niet c.q. vind het niet krachtig. Wat bedoel je met 'In geen tijd een betaalbare software op maat van uw KMO'? Bedoel je dat jullie snel werken? Binnen no-time? Snelheid vind ik zelf altijd een wat zwakke USP. Ik zou geen snelheid willen bij maatwerksoftware, maar juist kwaliteit. Verder weet ik niet direct wat je met KMO bedoeld. Je call to actions zijn wat wazig. Ontdek de kostprijs
  10. Wauw wat een goede en bruikbare feedback! Echt heel mooi om te zien dat diverse mensen echt de tijd nemen om de website helemaal door te nemen en daarna nuttige tips terug te koppelen! Ik ga - aan de hand van de feedback - eens kritisch kijken naar enkele ontwerp elementen (pagina diensten, icoon winkelwagentje, dropdown kennisbank). Verkoopcijfers en conversie kan ik inderdaad niet direct met je delen, maar dit ziet er wel goed uit. Zeker de verkoopcijfers zijn positief, de conversie mag wat mij betreft nog wat omhoog. Ja de kennisbank levert inder
  11. Inderdaad een mooie suggestie om het nuttige met het aangename te combineren!
  12. Oh, ik zie het inderdaad, dank! @Hans van der Vlis: mooie recensie heb je kregen. Leuk dat klanten de moeite nemen om zoiets over je te schrijven. Ik zie dat de recensie centraal geplaatst is op je website, waardoor je bezoekers snel de recensie zullen vinden. Een mooi visitekaartje dus. Waar ikzelf wat argwaan bij zou hebben is het feit dat het slechts één recensie is. Wat zegt dit (over het algemeen) over de tevredenheid van je klanten? Heb je wellicht meer feedback gekregen, zodat je bijvoorbeeld 3 recensies zou kunnen laten zien? Power of the crowd is hierin belangrijk!
  13. Volgens mij is in de manier van communiceren wat maatwerk noodzakelijk. Sommige klanten die een (emotionele) band hebben met de oud-eigenaar, zullen een 'warme overdracht' meer waarderen waarbij de oud-eigenaar zelf (in persoon) vertelt over de overname. Bij andere (wellicht wat kleinere) klanten kan je wellicht volstaan met een brief. Bottom-line is volgens mij dat klanten continuïteit van dienstverlening enorm belangrijk vinden. Het is dus goed om te benadrukken welke zaken er gaan veranderen voor de klant door de overname en wat hiervan het effect is. Positief geredeneerd kan
  14. Hallo Hans, Zou je - aangezien de link naar je site is verwijderd - de recensie hier eens kunnen delen op dit forum? Dat geeft mij wat meer gevoel wat iemand over jouw dienst of product heeft geschreven. Recensies kunnen vanuit sociale bekrachtiging een goed middel zijn om klanten over de streep heen te trekken, maar als je ze niet goed gebruikt gaat dit ten koste van je geloofwaardigheid is mijn ervaring.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept