Jump to content

Davinci9

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  • Location
    Nijmegen
  • Phone number
    +316 57 71 4
  • Branch
    Financiering & bankwezen
  • Website address
  1. Davinci9

    Davinci9

  2. Mag ik je een advies geven? Maak deze gok wat concreter door het doen van goed marktonderzoek, een enorm belangrijk onderdeel van je ondernemingsplan. Welke trends zijn er momenteel? Waar hebben klanten behoefte aan? Welke bedrijven zijn precies je doelgroep? Hoe ga jij hier op inspelen? Wat is je onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrentie? De antwoorden uit je marktonderzoek gaan je waarschijnlijk ook meer richting geven op de vraag of je een vrachtwagen moet kopen, huren, leasen of wat voor vorm dan ook.
  3. Paar zaken die mij opvallen: Het pop-up scherm van de inschrijving van de nieuwsbrief zit precies onder je 'sticky' menu (home t/m blog) waardoor je het niet kunt wegklikken. Ik snap je slogan niet c.q. vind het niet krachtig. Wat bedoel je met 'In geen tijd een betaalbare software op maat van uw KMO'? Bedoel je dat jullie snel werken? Binnen no-time? Snelheid vind ik zelf altijd een wat zwakke USP. Ik zou geen snelheid willen bij maatwerksoftware, maar juist kwaliteit. Verder weet ik niet direct wat je met KMO bedoeld. Je call to actions zijn wat wazig. Ontdek de kostprijs? Kom ik nu iets te weten over je inkoopprijzen? Waarom is dit voor mij als bezoeker relevant? Als je perse iets wilt zeggen over je prijzen zeg dan ' ontdek waarom wij een scherpe prijs hanteren'. Verder ' Contacteer ons voor meer informatie' is meer gebiedende wijs, 'Neem contact met ons op' vind ik veel vriendelijker. Ik lees geen reviews van andere gebruikers. Het is altijd een krachtig middel om de klanttevredenheid van eerdere klanten te laten zien. Ik begrijp dat jullie een zeer brede propositie hebben: Onze software applicaties zijn uitermate geschikt voor: facturaties, CRM integratie, voorraadbeheer, bestellingen, document management, enz. Is er geen sprake van focus? Als jullie inderdaad allround softwarebouwers zijn dan zou ik wat voorbeelden willen zien van software dat jullie eerder gemaakt hebben. Een showcase kan hier goed werken. back office administratie, volgens mij een contaminatie. Je administratie is per definitie back-office, van een front-office administratie heb ik nog nooit gehoord namelijk. De prijzen lijken modulair opgebouwd (vanaf 799 euro). Ik kan echter nergens lezen wat de andere opties zijn waaruit ik kan kiezen en waarom dit voor mij interessant kan zijn. Als ik op de 'onze handige offerte-tool' call to action klik ga ik gewoon naar een contactformulier. Dat dekt niet helemaal de lading. Is de link niet juist of is de offerte-tool nog niet af? Ik word nu als gebruiker met verkeerde verwachtingen doorgestuurd en dit zou een reden zijn voor mij om af te haken. Verder vind ik het een leuk concept waar zeker potentie in zit. Betaalbare (maatwerk) software voor het MKB segment is veel behoefte aan. Met een beetje bijschaven aan het concept kan je leuke dingen gaan doen in de toekomt. Succes!
  4. Wauw wat een goede en bruikbare feedback! Echt heel mooi om te zien dat diverse mensen echt de tijd nemen om de website helemaal door te nemen en daarna nuttige tips terug te koppelen! Ik ga - aan de hand van de feedback - eens kritisch kijken naar enkele ontwerp elementen (pagina diensten, icoon winkelwagentje, dropdown kennisbank). Verkoopcijfers en conversie kan ik inderdaad niet direct met je delen, maar dit ziet er wel goed uit. Zeker de verkoopcijfers zijn positief, de conversie mag wat mij betreft nog wat omhoog. Ja de kennisbank levert inderdaad veel traffic op! Dit vind ik een interessante constatering. Uiteindelijk gaat het inderdaad om de ondernemer/onderneemster. Wat zou je hier willen zien op de site? Of wat mis je precies?
  5. Inderdaad een mooie suggestie om het nuttige met het aangename te combineren!
  6. Oh, ik zie het inderdaad, dank! @Hans van der Vlis: mooie recensie heb je kregen. Leuk dat klanten de moeite nemen om zoiets over je te schrijven. Ik zie dat de recensie centraal geplaatst is op je website, waardoor je bezoekers snel de recensie zullen vinden. Een mooi visitekaartje dus. Waar ikzelf wat argwaan bij zou hebben is het feit dat het slechts één recensie is. Wat zegt dit (over het algemeen) over de tevredenheid van je klanten? Heb je wellicht meer feedback gekregen, zodat je bijvoorbeeld 3 recensies zou kunnen laten zien? Power of the crowd is hierin belangrijk!
  7. Volgens mij is in de manier van communiceren wat maatwerk noodzakelijk. Sommige klanten die een (emotionele) band hebben met de oud-eigenaar, zullen een 'warme overdracht' meer waarderen waarbij de oud-eigenaar zelf (in persoon) vertelt over de overname. Bij andere (wellicht wat kleinere) klanten kan je wellicht volstaan met een brief. Bottom-line is volgens mij dat klanten continuïteit van dienstverlening enorm belangrijk vinden. Het is dus goed om te benadrukken welke zaken er gaan veranderen voor de klant door de overname en wat hiervan het effect is. Positief geredeneerd kan je het momentum ook aangrijpen om eens een keer extra persoonlijk contact te hebben met je klanten. Dit is wellicht een wat zwaardere investering, maar klanten waarderen het over het algemeen zeer dat je persoonlijk de tijd neemt om hun te informeren over alle wijzigingen.
  8. Hallo Hans, Zou je - aangezien de link naar je site is verwijderd - de recensie hier eens kunnen delen op dit forum? Dat geeft mij wat meer gevoel wat iemand over jouw dienst of product heeft geschreven. Recensies kunnen vanuit sociale bekrachtiging een goed middel zijn om klanten over de streep heen te trekken, maar als je ze niet goed gebruikt gaat dit ten koste van je geloofwaardigheid is mijn ervaring.
  9. Beste mede-ondernemers, Met veel plezier lees ik regelmatig de vele topics, interactie en waardevolle tips op dit forum. Heel erg waardevol voor veel ondernemers, ga zo door zou ik zeggen! Graag wil ik ook van deze mogelijkheid gebruik maken om feedback op te halen over mijn website. Met Plannable (https://www.plannable.nl/) helpen we nu ruim 2 jaar om startende ondernemers te helpen met het maken van een overtuigend ondernemingsplan. Vanuit ervaring weten we dat veel ondernemers moeite hebben om een goed ondernemingsplan op te stellen. Of het nu gaat om de juiste hoofdstukken te hanteren, een heldere uitleg van je bedrijfsmodel te geven, concrete onderbouwing met marktinformatie en/of eventueel benchmark, complete financiële hoofdstukken op te nemen of aansluiting te vinden bij wensen en eisen van investeerders of financiers: het ondernemingsplan is voor veel ondernemers een lastige opgave. Met Plannable proberen we ondernemers te helpen door niet alleen kennis te delen op onze blogpagina of kennisbank, maar ook met 4 verschillende diensten: Controle van je ondernemingsplan. Zie dit als de 'last step before the bank' waarbij we controleren of je ondernemingsplan compleet is, de juiste informatie bevat en haalbaar is. Financieel plan. Opstellen van alle hoofdstukken van een financieel plan. Compleet ondernemingsplan. Vanuit persoonlijk contact stellen we samen met de ondernemer van A tot Z het volledige ondernemingsplan op, inclusief financieel plan. Maatwerk advies. Hierbij treden we op als sparringspartner op het gebied de positionering van je bedrijf, onderscheidend vermogen van je businessmodel of volgende fase van groei. We krijgen vanuit de markt veel positieve feedback op de website zoals die nu staat. Zelf ben ik op zoek naar wat kritische blikken die eens een kijkje willen nemen op de website (www.plannable.nl) om terugkoppeling te geven over zaken die nog beter kunnen. Denk hierbij aan styling, inhoud, positionering, boodschap etc. Alle feedback is zeer welkom en wordt erg gewaardeerd! :)
  10. Hallo Romano, Wellicht begrijp ik je businessmodel niet goed (genoeg), maar er zijn in Nederland honderden horecagelegenheden te vinden die een focus hebben op akoestische muziek en drank. Het lijkt me geen lastige opgave om niet alleen zelf eens te gaan kijken (en onderzoeken), maar ook om de financiële gegevens van deze zaken te achterhalen. Volgens mij is de hamvraag hoe je denkt dit verdienmodel rendabel te krijgen? Zeker in combinatie met de biljarttafels (omzet per uur, met een gemiddelde lage bezettingsgraad) is dit een moeizaam verhaal. Waarom zou jouw zaak wel aansprekend zijn, in tegenstelling tot veel directe- en indirecte concurrenten? Focus op je onderscheidend vermogen en positionering in de markt. Toets dit (in een vroeg stadium) bij je 'ideale klant' door een simpel onderzoekje: waar hebben zij behoefte aan? Hoe ga je dit invullen? Er is op openbare bronnen in ieder geval genoeg (algemene) informatie te vinden: cbs, Rabobank horeca sectorinformatie of voorbeeldplan Succes!
  11. Ik neem aan dat je nog niet weet welk pand het gaat worden? Anders kan je aardig inschatten om hoeveel m2 het gaat en wat het prijskaartje is voor de werkzaamheden. Startpunt voor je zoektocht ligt bij je wensen en behoeften volgens mij. Wat moet er precies gebeuren? Welke werkzaamheden ga je straks aan een aannemer vragen om te verrichten? Met deze gegevens als uitgangspunt kan je diverse (indicatieve) offertes aanvragen bij verschillende aannemers. Zo kan je een vergelijking maken van de kosten en dit als uitgangspunt opnemen in je ondernemingsplan.
  12. Mooie topic en een interessant onderwerp! Ik ben ervan overtuigd dat het opbouwen van een goed netwerk essentieel is. Veel mensen denken direct aan extra sales bij een groter netwerk, maar belangrijker is dat je netwerk je verder brengt. Je helpt bij problemen. Als sparringspartner kan optreden. Elkaar versterken. Daarin zit voor mij de kracht van het hebben van een divers netwerk, zodat mensen vanuit verschillende invalshoeken met een frisse blik en originele bril elkaar verder helpen bij alles wat er op hun pad komt.
  13. Leuk om te lezen dat jullie een bedrijf gaan binnen! Nee een (fysieke) locatie is niet noodzakelijk voor de KVK. Je privé-adres kan ook volstaan. Wat ik me afvraag als ik dit lees is wat jullie bedrijf toevoegt voor klanten? Wat is jullie meerwaarde als je een auto enkel inkoopt en aflevert? Waarom koopt een klant een auto bij jullie, en bijvoorbeeld niet bij een van de vele concurrenten? (waar je bij twijfel ook nog een proefrit kunt maken) Verder vraag ik me af welke tijdslijnen je kan realiseren naar klanten toe als je een auto pas bestelt nadat je een order hebt? Snelle service is een van de redenen dat veel autobedrijven juist voorraad aanhouden.
  14. Jazeker. De gegevens die je beschrijft zeggen enkel wat op macro-economisch niveau over de markt, maar totaal niets over jouw (toekomstige) doelgroep. Gebruik deze informatie dus slechts als een gegeven, maar ga vervolgens specificeren in je businessplan. Zoals eerder genoemd is het in gesprek gaan met klanten, leveranciers en andere stakeholders een belangrijke manier, maar je kunt ook je feitelijke doelgroep specifieker in kaart brengen. Het lijkt me namelijk niet dat je alle 10 miljoen online shoppers gaat bedienen? Kader je doelgroep af door bijvoorbeeld te zeggen dat je je enkel richt op DJ-apparatuur en accessoires (of een ander belangrijke productgroep), en bekijk hoe groot die markt is en welke partijen je belangrijkste concurrenten zijn. Zo krijg je een realistischer beeld van je doelgroep en de haalbaarheid van je bedrijf in de praktijk. Succes! Groet, Vincent

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept