Jump to content
Crazy Robot

Is mijn Website duidelijk en wat kan/moet er veranderen volgens jullie ?

Recommended Posts

Omschrijving van je concept: 

Crazy Robot bouwt maatwerk software tegen heel scherpe prijzen (begint bij 799€). We kunnen enerzijds zeer efficient ontwikkelen en gebruiken generieke bouwstenen icm een datamodel welke de klant wil. Er zit nog een portaal aan te komen waar de klant de genereike bouwstenen kan kiezen en daarnaast zijn datamodel kan bepalen (op een heel gebruiksvriendelijke manier), of zelfs zijn Excelsheets kan opladen om het datamodel te bepalen. We richten ons op de kleine tot middelgrote ondernemingen waar de technology stack minder belangrijk is, en op de grote bedrijven welke tijdelijk snel en goedkoop een oplossing nodig hebben.

 

Website https://www.crazyrobot.be

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: 

Website staat online en eerste campagnes lopen nu

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: 

Ik wil vooral feedback op de website op basis van het concept hierboven uitgelegd. Alle feedback is welkom.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij voorzien een portaal waar de klant zelf zijn gegevens-behoeften kan aangeven en de functionele blokken kan kiezen. Daarbij krijgt hij meteen de kostprijs te zien. Daarnaast is er een principe van 30 dagen gebruiken en dan pas betalen indien tevreden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen: 

Ik wil vooral feedback op de website op basis van het concept hierboven uitgelegd. Alle feedback is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich een mooie website met een modern design, maar op je vraag  "is mijn website duidelijk" is mijn antwoord helaas "nee". Niet duidelijk genoeg.

Je schrijft in je openingspost "Crazy Robot bouwt maatwerk software tegen heel scherpe prijzen (begint bij 799€)". Dat moet je bovenaan je website zetten, dat is lekker duidelijk! Stukken beter dan "In geen tijd een betaalbare software op maat van uw KMO". De tekst die daaronder staat is wel ok.

Buiten de teksten denk ik echter dat een demo van de software nog veel belangrijker is. Het liefst ook een hosted demo waarmee de potentiële klant de software direct online kan uitproberen, maar in ieder geval een aantal videos. Ten eerste een video waarin je alle functies uit het basispakket demonstreert, en daarnaast ook videos waarin je alle individuele modules demonstreert. 

Daarnaast denk ik dat ik de achtergronden zou vervangen door screenshots  van de software, of van blije mensen die je software aan het gebruiken zijn. Wel met een overlay kleurtje natuurlijk, anders leidt het veel teveel af van de tekst. Dat ruimtevaart thema wat je nu hebt ziet er wel strak uit, maar volgens mij is je verkooppraatje juist dat software GEEN rocket science is en dat het prima gedaan kan worden met standaard modules. 


Verder denk ik dat het belangrijk is om duidelijk te maken waarom de klant anno 2019 in godsnaam nog zou kiezen voor een windows applicatie in plaats van een hosted online oplossing. 

 

Oh ja, en wat Richard zei natuurlijk :classic_wink:

Edited by Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had meer verwacht bij het kopje 'prijzen'.

Je zegt vanaf 799€ krijgt de klant een basispakket.

Het wordt mij echter niet duidelijk, wat een uitbreiding mij extra gaat kosten.

Misschien is het mogelijk om een drietal pakketten samen te stellen voor de klant.

Bijvoorbeeld Basis, Premium en Pro.

 

Daarnaast geef je redelijk wat voorbeelden wat er in een basispakket zit.

Echter noem je niet alle mogelijkheden omdat je je voorbeeldenreeks eindigt met 'enz.'

Ditzelfde doe je voor de mogelijkheden voor een uitbreiding van het basispakket.

Als ik een bepaalde tool wil welke je niet in je voorbeeld hebt opgesomd, weet ik nu niet of die in het basispakket zit of dat dit een uitbreiding is.

En zit er nog prijsverschil in een uitbreidingsoptie en een aangepaste applicatie? (ik neem aan van wel namelijk)

En wanneer is het een uitbreidingsoptie en wanneer wordt het een aangepaste applicatie (maatwerk?)

Schrijf de pakketten helemaal uit en toon aan wat het verschil is in de pakketten zodat een potentiële klant weet wat hij kan verwachten.

 


www.isolatiewereld.nl
De grootste & goedkoopste online groothandel voor de particulier en de professional!

Share this post


Link to post
Share on other sites

== "ontdek de kostprijs" brengt mij naar een contactformulier

== pop-up is (meestal) niet weg te klikken

== wat is KMO?

== mja.... je hebt al 14 dagen niet meer hier teruggekeken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

KMO is zo ongeveer het Vlaamse equivalent van MKB...

 

...heb je al marktonderzoek op jouw thuismarkt gedaan?

 

Groet,

 

Highio


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar zaken die mij opvallen:

  • Het pop-up scherm van de inschrijving van de nieuwsbrief zit precies onder je 'sticky' menu (home t/m blog) waardoor je het niet kunt wegklikken. 
  • Ik snap je slogan niet c.q. vind het niet krachtig. Wat bedoel je met 'In geen tijd een betaalbare software op maat van uw KMO'? Bedoel je dat jullie snel werken? Binnen no-time? Snelheid vind ik zelf altijd een wat zwakke USP. Ik zou geen snelheid willen bij maatwerksoftware, maar juist kwaliteit. Verder weet ik niet direct wat je met KMO bedoeld. 
  • Je call to actions zijn wat wazig. Ontdek de kostprijs? Kom ik nu iets te weten over je inkoopprijzen?  Waarom is dit voor mij als bezoeker relevant? Als je perse iets wilt zeggen over je prijzen zeg dan ' ontdek waarom wij een scherpe prijs hanteren'. Verder ' Contacteer ons voor meer informatie' is meer gebiedende wijs, 'Neem contact met ons op'  vind ik veel vriendelijker. 
  • Ik lees geen reviews van andere gebruikers. Het is altijd een krachtig middel om de klanttevredenheid van eerdere klanten te laten zien. 
  • Ik begrijp dat jullie een zeer brede propositie hebben: Onze software applicaties zijn uitermate geschikt voor: facturaties, CRM integratie, voorraadbeheer, bestellingen, document management, enz.  Is er geen sprake van focus? Als jullie inderdaad allround softwarebouwers zijn dan zou ik wat voorbeelden willen zien van software dat jullie eerder gemaakt hebben. Een showcase kan hier goed werken. 
  • back office administratie, volgens mij een contaminatie. Je administratie is per definitie back-office, van een front-office administratie heb ik nog nooit gehoord namelijk. 

  • De prijzen lijken modulair opgebouwd (vanaf 799 euro). Ik kan echter nergens lezen wat de andere opties zijn waaruit ik kan kiezen en waarom dit voor mij interessant kan zijn. 

  •  Als ik op de 'onze handige offerte-tool' call to action klik ga ik gewoon naar een contactformulier. Dat dekt niet helemaal de lading. Is de link niet juist of is de offerte-tool nog niet af? Ik word nu als gebruiker met verkeerde verwachtingen doorgestuurd en dit zou een reden zijn voor mij om af te haken. 

 

Verder vind ik het een leuk concept waar zeker potentie in zit. Betaalbare (maatwerk) software voor het MKB segment is veel behoefte aan. Met een beetje bijschaven aan het concept kan je leuke dingen gaan doen in de toekomt. Succes! 

 

Edited by Davinci9

Overtuigende ondernemingsplannen: www.plannable.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedrijfsgegevens staan onder Disclaimer & Privacy. Dit wekt op de site en het contactformulier voor bezoekers die dit missen geen professionele eerste indruk.

 

De prijspropositie lijkt vervolgens inderdaad al weken- of maandenlang niet uitgewerkt te worden.

 

Het Social Media-icon voor een LinkedIn-verwijzing is niet actief.

 

Groet,

 

Highio


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Website met een vaag aanbood, lauwe usability, foute marketing en teksten met haar op.

Wil niet zeggen dat je het niet kan aanpakken. Ik vind je concept op zich wel leuk. Nu nog anders inpakken.

 

KMO moet je trouwens veranderen in 'KMO en MKB'.

In Nederland weten ze niet wat KMO wil zeggen.

 

Maar deze titel bijt en prikkelt niet. Die kan je wel (verkort als tagline gebruiken onder je logo).

 

Ik heb er ook mijn twijfels bij of 'prijs' de grootste pijn is die afnemers van maatwerk software hebben.

 

Ik ben zelf zo'n afnemer. Ik maak mij nooit zorgen om de prijs, je weet vooraf dat zoiets geld gaat kosten.

Mijn grootste zorg is vooral, 'geraakt het op tijd af' en do they deliver?

 

Nu ja, als je echt op prijs wil spelen, waarom niet. Maar dan nog. Boven de fold zie ik maar één claim: je prijsstelling. Dat moeten 3 claims worden. Niet 2, niet 4, maar 3.

 

Ook moet je echt niet zo overdreven uitpakken met 'Niet tevreden is niet betalen'. Het kan geen kwaad om dit aan te bieden, zeker niet.

Maar dat mag wat discreter en subtieler. Je bereikt nu het tegenovergestelde effect van wat je wil bereiken.

je wil ze immers geruststellen, maar de hoge nadruk maak je ze net ongerust en herinner je hun eraan dat het fout kan lopen.

 

Beter ze overtuigen met je echte claims en voordelen. Daarna kan je subtiel wél zeggen, "Oh btw, niet tevreden is geld terug".

Edited by ** Edwin **

Je website brengt onvoldoende op? ️ Dan is er 100% kans dat deze gebruiksonvriendelijk is

Maak je website geschikt voor het brein van je bezoekers, bezoek www.perita.be. Neem kennis met ons Expert Advies en gebruikersonderzoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Edwin,

 

bedankt voor je eerlijke feedback. Ik besef inderdaad dat hier nog veel werk aan is -de praktijk wijst inderdaad uit dat er weinig conversies zijn...

 

Ik ga hiermee aan de slag.

 

mvg

Yvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

    Bring your business plan to a higher level!

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept