Jump to content

** Edwin **

Super Senior
  • Content Count

    138
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    geld willen verdienen met hun website
  1. "2 weken na begin hadden we hoogtepunt echter daarna is het uit gebleven.", schrijf je. Heb je dan in die 2 weken iets veranderd aan je website? Zo ja, terug naar de vorige situatie keren. Mij lijkt het vooral dat je nogal veel tegelijk wil doen, zonder dat je eigenlijk weet wat voor welk effect gaat zorgen. "Sinds november jongstleden ben ik druk met www.tooninterieur.nl, een webshop waar we ons eigen gemaakte meubels verkopen.", schrijf je ook. Dit is jouw homepagina zoals gezien op de meeste computers: En blijkt hierui
  2. Ik denk dat Nederland gewoon een belangrijk voordeel heeft met zijn nagenoeg ééntalige populatie, terwijl België sowieso al beduidend minder inwoners telt en er 2 belangrijke taalgebieden zijn. Je begint meestal niet gelijk als een groot bedrijf. In België zit je, als je het goed doet, snel aan je plafond. In Nederland kunnen ze dan nog wel even doorgroeien.
  3. Da's dus een verkeerde insteek. Je maakt geen pagina's voor Google, wel voor mensen. En als de mensen die leuk vinden, dan zal Google dit ook doen. Je moet niet te weinig info laten zien, ook niet te veel, wel juist genoeg. En da's een kwestie van proberen, meten en nog eens proberen.
  4. Ik zou geen cadeautje geven om zo'n briefje te krijgen, dan wordt het te gemaakt en is het niet spontaan. Slechts weinig mensen weigeren om een testimonial te maken, helaas zijn er wel veel die het bij woorden houden en niet overgaan tot daden. Ze hebben geen tijd, vergeten het, weten soms niet hoe er aan te beginnen. Op zich lijken handgeschreven briefjes wel leuk. Pluspunt is dat het de geloofwaardigheid wel versterkt, minpunt is dat niet iedereen een ander zijn geschrift kan lezen. Het is niet zo belangrijk dat de starters niet reageren, een aantal zal het heus wel l
  5. Zeker. Dat dient om de mensen op te vangen die toch al expliciet naar je op zoek waren. Zonder je minimale website hadden ze je wellicht ook wel gevonden, nu is het gewoon iets gemakkelijker.
  6. Die Hoek is dat zoiets als die Chinese jongen, die geen opleiding heeft genoten, vroeger arm was, van alles heeft geprobeerd, dan het licht zag en in geen tijd heel rijk werd en er graag mee uitpakt? En uiteraard is ie zo goed om zijn 'kennis', voor pakweg toch minstens 1000 euro, te delen met naïeve mensen die snel rijk willen worden met niks te doen.
  7. Niet noodzakelijk. Als jij een 5-pagina website moet afleveren met een lekker design, SEO ready, uitgekiende usability, professionele foto's en teksten uitgeschreven door een goede webschrijver, dan kan je dit een veelvoud kosten. Maar dan heb je wel iets dat überhaupt voor ROI kan zorgen. Maar wanneer je echt geen budget hebt, dan is het soms gewoon beter om 1 pagina te hebben, met je adres, openingsuren, opsomming van je belangrijkste diensten of productcategorieën, aangevuld met een kort invulformuliertje. Daar moet je niks van verwachten, maar het heeft je (bijna) niks gekost o
  8. Precies. Als je nog eens een klant hebt die niet begrijpt waarom het niet 'verkoopt', laat hem dan dit zien: URL: https://tinyurl.com/wqpswwv
  9. Het is niet noodzakelijk van levensbelang voor iedereen, voor sommige wel. En ja, je kan ook offline goed je boterham verdienen. Bedrijven zat die het doen terwijl ze minimaal online aanwezig zijn of zelfs helemaal niet. En da's hun goed recht. Ik snap best dat vanuit jouw standpunt online niet voldoende opbrengt, maar je referentiekader is gewoon niet volledig. Jouw website is niet ingericht als een geldmachine en dan mag je ook niet verwachten dat je de bestellingen amper kunt volgen. Dan kan je niet zeggen, 'mijn offline manier is beter dan een online manier'. Het zou kunnen dat
  10. Ik denk dat ik Arjan wel begrijp hoor. Nogal wat ondernemers hebben hun buik vol van het internet. Sommige hebben het geprobeerd met zelfs dure websites (daarom geen goede) en tonnen reclame en het sloeg niet aan. En dan gaan ze allerlei drogredenen gebruiken om de oorzaak te duiden. Werkt niet voor mijn branche, er is te veel concurrentie, ik heb te weinig middelen, ik sta niet bovenaan in Google, ik heb geluisterd naar een expert (webdesigner, marketeer, seo goeroe, ...) en het kostte alleen maar geld, ik ben te laat op het internet verschenen, etc etc etc. Er zijn er
  11. Lange teksten zijn op zich geen probleem. Als deze nodig zijn, dan zijn deze nodig. Lange teksten kan je ook zo vormgeven dat ze gemakkelijker te behappen vallen. Tussentitels, bullet points, een strategisch plaatje gebruiken, etc... Lange onzin bagger teksten zijn wel evil. :) En ja er zijn opdrachtgevers die willens wetens toch voor de minst optimale situatie kiezen. Vooringenomenheid, ijdelheid, godcomplex, onvolledig bewijsdata, out of context of nog andere redenen spelen daar een rol in. De schuld ligt zeker niet altijd bij de webdesigner. Die wist het soms ook wel
  12. Da's een vraag die alleen Henkh kan beantwoorden. Maar er zijn wel oplossingen wanneer je weinig verkeer hebt. Je kan de enquête wat langer laten lopen, maar te lang is zeker niet goed. Er kan 'vervuiling' in je antwoorden optreden wanneer er te veel tijd over gaat. Sommige branches zijn seizoensgebonden bv. In de winter ga je niet veel animo hebben voor je fantastische zwembroeken, een paar maanden later kan het weer wel. Je kan ook alles mobiliseren: duw nog eens een e-mailcampagne buiten, laat op social media je URL nog eens vallen, sommige gooien er ook geld tegenaa
  13. Het is geen rocket science hoor en je hebt er geen dure consultant voor nodig. * Laat gewoon een entry pop-up zien, zo'n onding dat opfloept bij het binnenkomen van de website. Normaal geen goed idee, maar voor één keer mag het. Het is ook maar tijdelijk en je hebt er goede bedoelingen mee. * Stel daar één vraag, "Wat zou je graag op deze website willen doen?" * Voorzie een tekstvakje met voldoende plek waar de gebruiker vrij zijn antwoord kan geven. Omdat de enquête super mini is, zullen meer mensen dan normaal het invullen. En ze gaan van alles
  14. Omdat je stopt of gaat stoppen, is het een geval apart. Jij moet vooral lekker doen waar je zin in hebt. Maar de andere mensen kunnen beter inspelen op wat de bezoekers willen en niet op wat 'jij' wil. Het excuus, "Ja, maar ik haal wel klanten binnen hoor", geloof ik wel en heb ik echt wel meer gehoord. Paar duizend keer nog maar. Vraag is vooral, "Wat zou je binnenhalen wanneer je inspeelt op wat mensen bewust en onbewust willen?". En dan is het antwoord altijd: "Meer. Veel meer." Sterker zelfs: "Zonder uitzondering". Wat is het belangrijkste? Dat je ego gestreeld word
  15. Ik ga je een URL geven van een bedrijf dat lease wagens verkoopt: https://www.lingscars.com/ En voor je begint te gillen: neen, doe dit niet na, gaat wellicht niet goed uitpakken. En toch doen die mensen zeer veel héél goed. Vooral het design moet je niet nabootsen. Zij komen er mee weg, jij niet. Bij hun werkt het als een marketing gimmick. Mensen sturen massaal die URL naar elkaar door, "Dit moet je gezien hebben, wat een vreselijke website". Zij komen er mee weg, omdat Ling al jaren de gekste dingen doet om aandacht te krijgen. Hun site past bij hun imago
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept