Jump to content

** Edwin **

Senior
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    geld willen verdienen met hun website
  1. Een no-brainer. Websites zonder testimonial doen het beduidend slechter. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Een miljardenbedrijf met een naamsbekendheid van bijna 100% hoeft het niet te doen. Alle anderen? Doe het toch maar.
  2. Dat die menubalk paars is, maakt niets uit. Dat gaat over smaak, geuren en kleuren. Is het contrast goed tussen voor en achtergrond? Ja. Valt voldoende op dat het een menubalk is? Ja. Dan heb je een goede menubalk. Veel minder goed is de inhoud van deze menubalk. Het gaat over je belangrijkste navigatie, maar je stopt er niet je toptaken in. Ook een dropdown gebruiken is géén goed idee. Je stopt er items in die in een facility menu of in een menu in je footer horen. Andere zaken mis ik dan weer: 'Home' bv. Zo'n 30% van de mensen weet niet dat met op je logo te klikken ze naar de homepagina kunnen. 'Over Bretels Specialist'. Ik ken jou niet kerel, hoe kan ik jou vertrouwen? Ik wil je leren kennen. Dat doe je wél kort op je homepagina, maar daar hoor je dat helemaal niet te doen. En al zeker niet met clichézinnen. Het is niet het enige dat dik fout loopt met dit menu. Ander iets: je testimonials. Plak daar eens een gezicht op van de klant. Zo krijgt die testimonial letterlijk een gezicht en versterk je de geloofwaardigheid. Je 3 what's in for me's staan onderaan. Die zet je beter helemaal bovenaan. Zijn deze trouwens het beste wat je kan bieden? Maak er eens een dialoog van... Anja: Ik ga morgen naar de Bretels Specialist. Petra: Ah wat is daar te doen misschien? Anja: Die leveren gratis vanaf 20 euro. Petra: Daar doen we het voor. Voel je toch zelf aan dat er iets niet klopt. Als zowat alle anderen gratis levering aanbieden, dan moet jij dat ook maar doen. Hoeveel klanten zou je hebben die onder die magische grens van 20 euro zitten? Ga je voor die paar, wellicht veel meer anderen wegjagen? Je zegt dat je de goedkoopste bent, maar ik vind met gemak diverse aanbieders die 2 of 3 keer goedkoper zijn. Geen idee of het over dezelfde kwaliteit gaat. Maar zover gaan je potentiële klanten ook niet nadenken. Voor hun maak je een claim, die je niet kan hard maken. Je zegt dat je de website gebruiksvriendelijk hebt gemaakt, maar dat is niet erg juist. Deze is op maat van jou, niet van je bezoekers.
  3. Wat doet een mens die via Google of whatever ergens midden op de site aankomt en daar niet vindt wat hij zoekt? Meestal naar de homepagina gaan. Het is wel degelijk nog steeds een belangrijk startpunt. Daar beginnen verkopen, is gewoon hard sellen. Verleid die mensen eerst. Maak ze lekker dat ze DIT moeten kopen DAAR.
  4. Iets te veel op SEO gericht, minder op de gebruiker. Weinig verleiding ook. Scooter rijden is leuk, een belevenis. Laat dat zien ipv een opsomming met scooters op je homepagina. Je probeert op de homepagina al spul rechtstreeks te verkopen, terwijl de klant in die fase nog verkennend is én verleid moet worden. Wat jij doet is het equivalent van dit: Je ziet een mooie dame in een leuke kroeg. Je stapt erop af en je vraagt gelijk, "Willen we seks hebben?". Dat werkt natuurlijk niet. Waarom moet ik hier kopen? Daar moet je mensen gelijk met beïnvloeden. Jij doet het ergens middenin met: " Groot assortiment Scherpe prijzen Eigen werkplaats Eigen ophaalservice" Vraag is ook of dit de beste en echte USP's zijn? Ze hebben allemaal scherpe prijzen, de meeste zullen wel een eigen werkplaats hebben, en online aanbieders zullen het quasi allemaal wel komen ophalen. Denk eens echt na wat jouw uniek maakt tov anderen. In het kadertje links bovenaan staat dit: "Scooter kapot?" Je herinnert ze hierdoor te veel aan dat zo'n dingen kapot kunnen gaan. Tuurlijk moet je deze info wel communiceren, maar niet daar. Praat ook niet over kapot gaan, praat over oplossingen: 'repareren'. Geen blog, geen nieuwsbrief. Ook een gemiste kans.
  5. Website met een vaag aanbood, lauwe usability, foute marketing en teksten met haar op. Wil niet zeggen dat je het niet kan aanpakken. Ik vind je concept op zich wel leuk. Nu nog anders inpakken. KMO moet je trouwens veranderen in 'KMO en MKB'. In Nederland weten ze niet wat KMO wil zeggen. Maar deze titel bijt en prikkelt niet. Die kan je wel (verkort als tagline gebruiken onder je logo). Ik heb er ook mijn twijfels bij of 'prijs' de grootste pijn is die afnemers van maatwerk software hebben. Ik ben zelf zo'n afnemer. Ik maak mij nooit zorgen om de prijs, je weet vooraf dat zoiets geld gaat kosten. Mijn grootste zorg is vooral, 'geraakt het op tijd af' en do they deliver? Nu ja, als je echt op prijs wil spelen, waarom niet. Maar dan nog. Boven de fold zie ik maar één claim: je prijsstelling. Dat moeten 3 claims worden. Niet 2, niet 4, maar 3. Ook moet je echt niet zo overdreven uitpakken met 'Niet tevreden is niet betalen'. Het kan geen kwaad om dit aan te bieden, zeker niet. Maar dat mag wat discreter en subtieler. Je bereikt nu het tegenovergestelde effect van wat je wil bereiken. je wil ze immers geruststellen, maar de hoge nadruk maak je ze net ongerust en herinner je hun eraan dat het fout kan lopen. Beter ze overtuigen met je echte claims en voordelen. Daarna kan je subtiel wél zeggen, "Oh btw, niet tevreden is geld terug".
  6. Bart, Serieuze mensen zijn niet alleen met die conversie bezig. Met de omzet alleen trouwens ook niet. Omzet maken is relatief easy. Ik kan jou vanaf morgen 1 miljard Euro omzet bezorgen. Het gaat je wel 6 miljard kosten aan publiciteit. :) Omzet is dus ook niet de beste waardemeter. Het gaat vooral over de winst. En zelfs die winst is niet de heilige graal. Je kan wel wat dingen doen, die vandaag je extra winst bezorgen, maar de winst van morgen kapot maken. Omgekeerd is ook waar: als je marktaandeel wil veroveren, dan zal je misschien tijdelijk genoegen moeten nemen met weinig of zelfs geen winst. M.a.w. het is key om te weten wat de business doelen zijn. Jij kan je website zo bouwen dat het die doelen kan ondersteunen.
  7. Het is gewoon simpel: je laat per definitie gewoon altijd prijzen zien. Tenzij je een goede reden hebt. Niet omdat je een bepaalde wilde veronderstelling hebt, wel omdat je hebt gemeten dat - zonder - beter werkt voor jouw situatie.
  8. Dat klopt, je zal dus moeten aannemen dat wat ik zeg waar is. Ik doe hetzelfde met jouw eenmalige vaststelling. Ik ben alleen nieuwsgierig naar de condities. Ik zie niet in wat daar verkeerd mee is. Zeg je nu dat Jakob Nielsen een zeveraar is en onbetrouwbaar? Je beseft toch dat zo'n mensen zo'n dingen testen over honderden websites, met veel gebruikers, meestal in verschillende landen? Die mens leeft van zijn rapporten die hij voor veel geld verkoopt. Zijn blog artikelen zijn eigenlijk maar executive summaries. Die kan zich geen fouten veroorloven of die zijn business stort in elkaar. Maar goed. Zeg, laat jij anders eens een conclusie zien van zo'n big boy die zegt: "prijzen niet laten zien"
  9. Ik heb ook een a/b test gedaan. Daaruit bleek dat de behaalde omzet van de 'webshop' hoger was zonder vermelding van prijzen. Conversie (percentage van het aantal bezoekers van je site dat iets koopt) is aardig maar omzet per bezoeker is leuker ;) Zonder prijzen kreeg mijn klant meer aanvragen die niet of totaal niet interessant waren maar uiteindelijk hadden ze meer omzet. Moraal van dit verhaal: a/b testen is leuk maar levert pas wat op als je het goed doet. Vertrouwen op willekeurige a/b testen zonder enige onderbouwing cq. harde cijfers, zeker buiten je branche, is waanzin. En lees 'waanzin' dan maar als 'een waardeloze mening' ;D Ik ben de eerste om te zeggen: doormeten en alles meten, niet alleen voor de harde conversie gaan, er zijn tal van parameters die je moet meten. Ach zolang we niet weten wat je hebt getest, hoe, hoelang etc, valt er niet veel over je case te zeggen, niet? Maar kijk eens wat de grote jongens zeggen: Top Ten Web-Design Mistakes of 2002 1. No Prices No B2C ecommerce site would make this mistake, but it's rife in B2B, where most "enterprise solutions" are presented so that you can't tell whether they are suited for 100 people or 100,000 people. Price is the most specific piece of info customers use to understand the nature of an offering, and not providing it makes people feel lost and reduces their understanding of a product line. We have miles of videotape of users asking "Where's the price?" while tearing their hair out. Bron: http://www.useit.com/alertbox/20021223.html
  10. Misschien komt zo'n DJ Tiësto daar mee weg: die is heel bekend, heeft werk zat en het soort mensen die deze echt boekt, weet wel wat die ongeveer zal kosten. En dan nog... Waarom zou Jan Modaal niet mogen weten wat die kost? Die weet ook wel dat Tijs Michiel niet voor een appel en ei zijn kunstje komt opvoeren. Ook moet Jan dat bedrag niet betalen, wel een klein deeltje. Die gaat echt niet redeneren "Wat? Kost die xxx Euro? Schandalig, ik kom niet". Bij het voetbal weten we allemaal wat de sterren kosten: exuberant veel en toch zitten de stadions vol. Ook Tijs Michiel zou juist meer aanvragen krijgen. Nu zullen er veel klanten zijn die bij voorbaat denken: "Ach, dat kunnen wij niet betalen". Dit terwijl dat misschien wél binnen hun budget past. Maar goed, ik denk nu ook wel dat DJ Tiësto geen extra klanten nodig heeft, die heeft werk zat. Sowieso gaan veralgemenen is niet juist. Pakweg DJ Saturnus die trouwfeesten opluistert heeft niet de bekendheid van DJ Tiësto en kan beter wél prijzen laten zien.
  11. Bart, Goede opmerking, groothandel dat is inderdaad een beetje een speciale situatie. Nu, dat is ook geen homogene groep: * Je hebt er die aan iedereen verkopen, incluis particulieren, al dan niet met aangepaste prijzen. * Je hebt er die alleen leveren, als je een btw nummer hebt * Je hebt er die nog wat verder gaan en om bewijs vragen of je wel in de sector zit * Er zijn er bij, waar ook dat niet genoeg is en komen nakijken of je bakstenen winkel wel een bepaalde standaard heeft * Je hebt er die onafgewerkte producten leveren * Je hebt er die afgewerkte producten leveren, maar toeleverancier zijn. Zetels voor auto's bv. * Je hebt er die met een exclusieve groep afnemers werken en bv. area protection bieden. * ... Wat het beste is, hangt daar een beetje af van bovenstaande, de marge, het product, de kracht van de groothandel zelf, historisch protocol, etc... Bij de laatste bv. heeft prijzen laten zien voor iedereen toch geen waarde. Die kan het wegstoppen achter een account. Mijn zuster is importeur voor een bekend vrij exclusief merk schoenen. Niet iedereen kan bij haar kopen, het merk legt bepaalde richtlijnen op aan haar afnemers. Ze moet o.a. foto's komen nemen van de potentiële klant zijn zaak. De fabrikant bepaalt op basis van haar rapport of ze er aan mag leveren of niet. Nu ja, ze schrapt zelf al 80% hoor. :) Zij laat gewoon de groothandelsprijs zien op haar website, maar die site is niet vindbaar in zoekmachines. Zij kan dat, mensen die haar merk willen verkopen, hebben geen keuze en moeten via haar passeren. Haar klanten doen daar niet lastig over. Zij is misschien niet vindbaar in Google, maar iedereen in de sector kent haar. Ik heb een paar groothandelaren als klant. De ene laat gewoon prijzen voor particulieren zien, de groothandel prijzen zijn afgeschermd achter een account. Dit omdat er, volgens hem, te veel klanten anders zouden 'zeuren'. We hebben daar nooit uitgetest of het werkelijk zo is. Nog een andere laat enkel groothandel prijzen zien van een vijftal producten op de homepage. De rest is afgeschermd achter een account. Die krijgt nooit opmerkingen van klanten. In véél gevallen kan de groothandel ook groothandelsprijzen laten zien én als dat echt niet kan, dan zijn prijzen voor particulieren nog altijd een uitkomst. Maar goed, hier en daar, is er wel een uitzondering te vinden.
  12. Ik lees hier vooral dingen zoals: * Ik denk... * Ik vind... ...en dan een uitleg waarom wel/geen prijs op je website plaatsen. Zoals met alles op websites: jullie mening is gewoon waardeloos. Ik zeg er snel bij: "Mijn mening trouwens ook". Wat je wel moet doen is het meten. Doe zelf eens een A/B test, een versie met prijzen en ééntje zonder. Nu, ik heb dit al talloze malen voor jullie gedaan, met diverse diensten: * Dure en goedkope * Diensten die over een korte periode worden geleverd en een lange * High-end en low-end * Met een simpele prijs structuur en met een complexe * ... En wat blijkt? Dat degene die wél hun prijzen afficheren meer conversie halen. Altijd ja. Conversie in de zin van: * Meer verkopen * Meer contact pogingen * Minder last van "toeristen" die eens een prijs aanvragen en waarna je nooit meer iets van hoort. Sommige diensten werken inderdaad niet met 'vaste' prijzen, maar die kunnen dat anders oplossen: * Werk met minimum en maximum prijzen * Werk met tabellen, waar je diverse opties laat zien * Werk met een prijs calculator (maar hou die simpel, de meeste calculators zijn niet usable) * Laat een prijs zien bij je voorbeelden in je portfolio. Hint hint, beste webdesigners :) * Stel een vijftal typische scenario's op en geef daar de prijs mee. Vooral de laatste 2 zijn interessant. De klant kan zelf wel inschatten: "Hey, ik wil ook zo iets en zoveel gaat het dus ongeveer kosten! Cool ik neem contact"
  13. Danny, Verander niet te veel ineens. Doe het in stapjes, stel een lijstje met prioriteiten op en test ze één na één. Anders weet je niet wat goed werkt in jouw situatie. En er is nog een andere reden: je 'oude' gebruikers kennen je website al, te veel verandering is niet goed voor hen (ook al is het beter), doe het rustig. Zie ook: Website in zijn geheel wijzigen of stapsgewijs?
  14. Voor alle deelnemers (en alle andere) heb ik nog 12 extra tips op voorraad:
  15. Waarom heet jij de mensen welkom op een website? Denk je dat je een bakstenen winkel bent of zo? Je kan dat beter weghalen: het is niet nodig, het is ballast en zit de échte informatie in de weg. Het is ook niet goed voor je vindbaarheid. Je hebt dat tussen tags gezet en dat mag. En wat doet Google nu denk je? Je onderaan zetten met het zoekwoord 'Welkom' bij de miljoenen andere Welkom-sites. Omschrijf op die plek ultra kort wat je doet - zonder marketing gewauwel. Iets simpel als: "Wij beschermen jouw cd verzameling" En nog iets, spreek op websites de mensen nooit aan met u of uw. Je en jij zijn beter. U en uw scheppen afstand. U en uw dat is voor in brieven, misschien ook nog in e-mails t.o.v. mensen die je niet kent. Maar een website is geen brief, een website is een massa medium.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept