Jump to content

alfredbos

Senior
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Company or organization name
    Advantronix
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Hallo, Na 2 succesvolle jaren is het eindelijke zo ver het bedrijf waarin ik de afgelopen 2 jaar met hart en ziel heb gewerkt wordt per 1-1 volledig mijn eigendom. Super leuk natuurlijk, ook beetje spannend..maar ook een 'jongensdroom' die ik altijd heb gehad om volledig mijn eigen bedrijf te hebben. Echter het lijkt me ook geen overbodig luxe om klanten in te lichten over de wisseling van de wacht. Ik ben gelukkig al twee jaar werkzaam dus ben geen onbekende voor de meeste klanten, maar de meesten hebben natuurlijk ook nog een goede band met de oud-eigenaar. Deze zal via een adviseursconstructie part-time aanwezig blijven en werk blijven verzetten. Ook vanwege zijn enorme kennis die hij heeft. Ik wil vanzelfsprekend geen onrust saaien bij klanten, het is ook niet aannemelijk dat zij om zich heen gaan kijken naar andere leverancier of zo. De meeste zullen waarschijnlijk zelfs opgelucht is dat men zeker weet dat er in de toekomst meer mensen zijn die het allemaal 'doen'. Maar vraag me even af of er iemand is met ervaring met het formuleren van een goede brief en do's en don'ts. Ik wilde dit verder niet op de website bekend maken aangezien de nieuwe klanten nog geen band hebben met het bedrijf en per definitie het niet veel uit zal maken wie de scepter zwaait. Kleine klanten vinden het ook prima denk ik, kortom het zou gaan om een selectie van 'oude' klanten die met de huidige eigenaar zijn 'opgegroeid' en ik vind het dan ook niet meer dan fatsoenlijk om hen in te lichten. In dezelfde brief kan ik meteen ook uitleggen dat wij ook investeren in nieuwe personeel om de 'gaten' die vallen op te vangen en continuïteit extra te waarborgen...of is dit wellicht 'too much detail' ? "Gaten vallen' en 'waarborgen' wil ik natuurlijk niet zeggen...je wilt klanten ook geen aanleiding geven om iets te 'denken'. Enfin, ik zie graag reacties tegemoet, ook 'leermomenten' van mensen die achteraf er zijn achter gekomen dat ze het anders hadden moeten doen vind ik altijd leerzaam.
  2. Aha, kijk dit vermoede ik dus al....is in iedergeval een interessant weetje. Mijn voorstel is ook gewoon vanaf 1-1 te beginnen met een nieuwe startwaarde bijv. 900xxxxx, en vanaf dat moment gewoon inderdaad automatisch te laten doornummeren....
  3. Ja, dit was ooit door een boekhouder uitgelegd als een handig systeem, maar ik zie het niet... En inderdaad je telt gewoon door 1-26, het aantal plekken na de 1-26 is vrij random gekozen, even in dit geval is het 1xxx - 26xxx, dus feitelijk kun je ook niet meer dan 1000 klanten hebben voor een bepaalde letter, echter dat is dan waarschijnlijk domweg meer een luxe probleem dan ;)...
  4. Hoi, Ik ben bezig om de huidige boekhouding om te zetten naar een nieuw boekhoudpakket waar we vanaf 1 jan mee starten. Hierbij probeer ik natuurlijk ook alle klanten en leveranciers zo goed mogelijk mee te nemen. De huidige eigenaar van het bedrijf heeft een beetje aparte methode, vind ik, om klanten en leveranciers van een unieke code te voorzien: Elke code begint met een getal 1-26 dat vereenkomt met A-Z, daarna nummert hij door. Dus bijv. Aalders BV nummer begint met 1xxxxx en Cornelus met 3xxxxx, nu moet je dus nadat je besloten hebt waarmee je het nummer moet beginnen kijken wat binnen die reeks het laatste nummer is en dit nummer +1 ophogen. Ik vind dit een ronduit stom systeem en onnodig ingewikkeld en gevoelig voor fouten en inconsequenties, kent iemand de historie achter dit coderingssysteem zodat ik wat meer het 'waarom' snap. Persoonlijk ben ik meer voor eenvoudig oplossingen dus in dit geval 'laatst gebruikt nummer' + 1....en klaar.... Graag hoor ik of iemand dus dit 'rare' systeem kent ?
  5. Ook de anderen bedankt, ik zal mijn zoektocht voorzetten. Heb al een hoop ingelezen in de materie, ik vind het ook wel interessant alle theorie en zaken waar je wel of niet rekening moet houden...
  6. Dat is een belangrijke opmerking. Ik neem aan dat je bedoelt: merk is bekend binnen de kleine groep mensen met een belang bij / interesse voor dit soort techniek. Je hebt hem helemaal door, dat is inderdaad wat ik bedoel ;D Je hebt goed je huiswerk gedaan :)...maar dit betreft inmiddels een heel ander bedrijf...(andere bestaat ook nog steeds hoor) Klopt, 80% omzet komt van buiten NL. Maar in iedergeval bedankt voor het meedenken...zal nog eens goed wat gaan brainstormen...
  7. Hee, 'Drive'....bijvoorbeeld 'We drive creation...'...dit had ik nog niet bedacht. Ik dacht zelf ook iets als 'motion' maar daar kon ik niet echt iets verzinnen dat zou blijven hangen.. Anyway, goede bijdrage :D
  8. Hallo, Ik ben bezig om een slogan te verzinnen waarmee mensen de bedrijfsnaam beter onthouden. Nu hou ik persoonlijk wel van grappige slogans die niet te saai/nietzeggend overkomen...maar ik wil toch enige professionaliteit blijven uitstralen. Nu kan ik natuurlijk mezelf wel briljant vinden ;)...maar een externe kritisch blik is nooit verkeerd. Het product betreft het sturingen van motoren die tot bewegingen leiden voor allerlei toepassingen (CNC, 3D printing). Het merk is opzich wel bekend maar niet dusdanig dat je met ALLEEN de naam al achterover kunt leunen :). En ik wil dat deze wat meer blijft hangen bij Dus daarom wilde ik een soort slogan eronder zetten. Ik zit aan iets te denken als 'Move to create...', of 'Moving creation...', 'Creating movement...', 'Just move it....', zo heb ik natuurlijk een hele lijst gemaakt.Maar veel vond ik zelf nogal standaard, nietzeggend of saai klinken... Ik zelf blijf hangen op 'We like to move it !...' Mijn associatie is dat het enthousiasme weergeeft, plezier...en grote kans dat menig persoon meteen de associatie leggen met een wel bekend nummer die in je hoofd blijft plakken...ik weet niet eens of dit weer voor andere problemen kan zorgen, lijkt me niet maar dit is wellicht een ander probleem. Kortom, hoe komt een bedrijf dat nauwkeurige besturingen ontwikkeld en produceert met de slogan 'We like to move it !....' over op jullie, te voor de handliggend, te makkelijk etc.etc... Elke vorm van feedback is welkom. Groetjes, Alfred. [verandering: titel]
  9. Bedankt allemaal voor jullie reacties, heeft mij weer flink geholpen. TOP !
  10. Hallo, Ik weet niet helemaal zeker of dit het goede forum onderdeel is, maar ik hoor het anders graag. Ik ben bezig om een begroting te maken van alle kosten na een mogelijk overname zodat ik natuurlijk nu al een beetje kan voorspellen hoe het financieel er straks uitziet. Onderdeel hiervan is natuurlijk mijn eigen DGA salaris, en het salaris van 1 personeelslid (oud-eigenaar die nog tijdelijk betrokken zal blijven). Mijn vragen zijn nu: 1. Stel het DGA salaris is 65k, wat 'kost' dit het bedrijf nu ECHT ? 2. Is er onderscheid tussen de 'kosten' van het DGA salaris en dat van personeel ? Er is sprake van WBSO mogelijkheid, dit heeft natuurlijk invloed op de loonheffing, maar laat ik nu even nog buiten beschouwing. Hopenlijk kan iemand mij tips geven waar ik mee kan rekenen zodat ik een beter inzicht kan krijgen in deze 'kosten'.
  11. Inderdaad jammer, en natuurlijk ook beetje slordig van die site...is toch niet echt een detail ;)
  12. Even een paar voorbeelden waar men spreekt over urencriterium (en waar dus naar die 1200+ uren volgens mij worden bedoelt. http://www.iexgeld.nl/Artikel/151467/Maak-slim-gebruik-van-je-WBSO-subsidie.aspx http://www.sprout.nl/how-to/finance/aftrekposten-en-belastingvoordelen/ondernemersaftrek/aftrek-voor-speur-en#close-popup
  13. Hallo Joost, Sorry doelde op die 1200+ uur van het urencriterium
  14. Hallo, Ik zit even te kijken naar de voorwaardes voor WBSO voor een eenmanszaak. Uit oude berichten, via google en hier in het forum, blijkt dat je aan het urencriterium moet voldoen. Als ik nu kijk voor 2016 op: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/wbso/kom-ik-aanmerking staat er niks (meer?) over dat urencriterium, ook de quickscan beweert dat dit niet meer van belang is....weet iemand of hier iets is gewijzigd in 2016 ?
  15. Dit stemt overeen met hoe veel mensen het aanvoelen. Echter, wettelijk is dit incorrect. Er zijn maar een beperkt aantal intellectuele eigendomsrechten, en die moet je aanvragen (octrooi, model, merk, en nog een paar) <...> Dit stemt niet overeen met hoe de meeste mensen het aanvoelen en wat ze eerlijk vinden, maar like it or not, zo is de wet. Alleen het auteursrecht is anders, dat krijg je automatisch. <...> Hallo Kuifje, bedankt voor je reactie. Ik vroeg me alleen iets af, is auteursrecht alleen op toepassing op geschreven zaken ? Maar hoe zit het dan met een schema, ik had een klant die mijn resultaten als een soort 'kunst' zag...hij is zelf ook kunstenaar vandaar...niet iets wat ik van mezelf wil beweren he ;). En als ik even door redeneer, is dan hetgeen dat wordt ontworpen nav het schema dan ook niet weer iets unieks ??? Enfin, zat me dit gewoon af te vragen.... Maar als ik dus het verhaal goed begrijp is hetgeen dat ik aan mij klant geef gewoon van hem en mag hij mee doen wat hij wil...muv de software. Maar betekend dit dus ook dat alles aan hem moet overhandigen dus schema, PCB ontwerp stuklijsten etc. etc. ? Uiteraard is dit ook afhankelijk van wat er is afgesproken met de desbetreffende klant. Ik hoor graag hoe je hier tegenaan kijkt.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept